Διαφορα

E.E.: Επιβατικά αυτοκίνητα ανά κάτοικο σταθερά το 2023

Το 2023 υπήρχαν κατά μέσο όρο 0,55 επιβατικά αυτοκίνητα ανά κάτοικο στην ΕΕ, σημειώνοντας μείωση κατά 0,1 εκατοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με το 2022.

Οι πληροφορίες αυτές προέρχονται από στοιχεία σχετικά με τις στατιστικές περιφερειακών μεταφορών που δημοσίευσε σήμερα η Eurostat. Το άρθρο παρουσιάζει ορισμένα ευρήματα από το λεπτομερέστερο άρθρο Statistics Explained σχετικά με το απόθεμα οχημάτων σε περιφερειακό επίπεδο.

Τα περιφερειακά ποσοστά αυτοκίνησης (επιβατικά αυτοκίνητα ανά 1 000 κατοίκους) συνδέονται συχνά με τις οικονομικές συνθήκες, αλλά μπορούν επίσης να επηρεαστούν από ειδικές περιστάσεις. Για παράδειγμα, ο συντελεστής ρεκόρ της Valle d’Aosta επηρεάστηκε από ευνοϊκούς φορολογικούς κανόνες.

Το 2023 οι 3 κορυφαίες περιφέρειες με το υψηλότερο ποσοστό αυτοκίνησης ήταν στην Ιταλία: Valle d’Aosta με 2 295 επιβατικά αυτοκίνητα ανά 1 000 κατοίκους, Provincia Autonoma di Trento με 1 521 αυτοκίνητα ανά 1 000 κατοίκους και Provincia Autonoma di Bolzano/Bozen με 915 αυτοκίνητα ανά 1 000 κατοίκους. Μεταξύ των 10 περιφερειών με το υψηλότερο ποσοστό αυτοκίνησης, 6 ήταν στην Ιταλία και 1 στη Φινλανδία, την Ελλάδα, τις Κάτω Χώρες και την Τσεχία.

Σύνολο δεδομένων πηγής: tran_r_vehst (στα αγγλικά)

Στο άλλο άκρο του φάσματος, η γαλλική υπερπόντια περιοχή Μαγιότ (83 επιβατικά αυτοκίνητα ανά 1 000 κατοίκους) ακολουθήθηκε από την ελληνική Πελοπόννησο (206 ανά 1 000 κατοίκους) και τη γαλλική Γουιάνα (223 ανά 1 000 κατοίκους). Από τις 10 περιφέρειες με το χαμηλότερο ποσοστό αυτοκίνησης, 4 ήταν στην Ελλάδα, 2 στη Γαλλία, 2 στη Ρουμανία και 1 στη Γερμανία και την Αυστρία. Συγκεκριμένα, 2 από αυτές ήταν οι μητροπολιτικές περιοχές του Βερολίνου (340) και της Βιέννης (364).

Υψηλότερο ποσοστό ηλεκτρικών αυτοκινήτων: Κάτω Χώρες, Σουηδία και Δανία

Οι περιφέρειες των Κάτω Χωρών και της Σουηδίας ξεχώρισαν μεταξύ των περιφερειών της ΕΕ με το υψηλότερο ποσοστό ηλεκτρικών επιβατικών αυτοκινήτων σε όλα τα αυτοκίνητα. Τα υψηλότερα ποσοστά καταγράφηκαν στο Flevoland (17,1%) στις Κάτω Χώρες, στη Στοκχόλμη (10,7%) στη Σουηδία, στο Hovedstaden στη Δανία και στην Ουτρέχτη στις Κάτω Χώρες (και τα δύο 8,6%). Στις 10 πρώτες περιφέρειες, 5 ήταν στη Δανία, 2 στις Κάτω Χώρες, 2 στη Σουηδία και 1 στο Βέλγιο.

Σύνολο δεδομένων πηγής: tran_r_elvehst (στα αγγλικά)

Αντιθέτως, από τις 10 περιφέρειες με τα χαμηλότερα ποσοστά ηλεκτρικών αυτοκινήτων (σχεδόν μηδενικά), 6 περιφέρειες βρίσκονταν στην Ελλάδα, 2 στην Ισπανία και 2 στην Πολωνία.

Γράψτε σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *