Το οικολογικό σήμα της ΕΕ διατηρεί τον οικολογικό προσανατολισμό της αγοράς των απορροφητικών προϊόντων υγιεινής
Οι καταναλωτές απαιτούν όλο και περισσότερο καλύτερη φροντίδα — όχι μόνο όσον αφορά την απόδοση των προϊόντων, αλλά και όσον αφορά τη μείωση των επιπτώσεων του προϊόντος στο περιβάλλον
Η εμπιστοσύνη και η διαφάνεια ήταν οι κύριες λέξεις-κλειδιά που προέκυψαν από το διαδικτυακό σεμινάριο «Caring for you, careing for the environment», το οποίο ανέδειξε τα οφέλη του οικολογικού σήματος της ΕΕ — του επίσημου οικολογικού σήματος της ΕΕ για την περιβαλλοντική αριστεία των προϊόντων — στον τομέα της απορροφητικής υγιεινής. Η συζήτηση αποκάλυψε τα οφέλη που προσφέρει το οικολογικό σήμα της ΕΕ στους καταναλωτές και τους προμηθευτές, αλλά και στις επιχειρήσεις, καθώς μπορεί να τους προσφέρει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην αγορά.
«Η παρουσία του οικολογικού σήματος της ΕΕ στην αγορά της ΕΕ αυξάνεται συνεχώς», ανέφερε η Sylvie Ludain, υπεύθυνη γραφείου για το οικολογικό σήμα της ΕΕ στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Από τον Μάρτιο του 2025, ο αριθμός των προϊόντων με οικολογικό σήμα της ΕΕ έφθασε σε πρωτοφανές επίπεδο που υπερβαίνει τα 100.000 προϊόντα. Η στάση των Ευρωπαίων έναντι του οικολογικού σήματος της ΕΕ είναι συνολικά θετική: ενώ το 38% των πολιτών της ΕΕ αναγνωρίζουν το λογότυπο του οικολογικού σήματος της ΕΕ, το 75% αυτών πιστεύουν ότι «τα προϊόντα με οικολογικό σήμα της ΕΕ έχουν πραγματικά χαμηλότερο περιβαλλοντικό αντίκτυπο από ό,τι παρόμοια προϊόντα στην αγορά».
Miriam Thiemann, υπεύθυνη πολιτικής για τη βιώσιμη κατανάλωση στο BEUCκαι EEBεξήγησε τον τρόπο με τον οποίο οι ΜΚΟ υποστηρίζουν την ευρύτερη έγκριση του οικολογικού σήματος της ΕΕ: «Το οικολογικό σήμα της ΕΕ είναι ένας αξιόπιστος οδηγός για τους καταναλωτές». Ειδικότερα, «εκτιμούμε πραγματικά ότι το οικολογικό σήμα της ΕΕ έχει αυστηρές απαιτήσεις που διασφαλίζουν την απουσία ενός μεγάλου καταλόγου επικίνδυνων ουσιών», δήλωσε η κ. Thiemann.
Η Charlotte Willems, Senior Product Manager της Amazon, εξήγησε πώς η παγκόσμια πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου Amazon — μέσω του Climate Pledge Friendlyπρόγραμμα — προσελκύει την προσοχή των καταναλωτών σε προϊόντα πιστοποιημένα βιώσιμα, όπως αυτά που φέρουν το οικολογικό σήμα της ΕΕ. «Οι καταναλωτές αναζητούν όλο και περισσότερο βιώσιμα προϊόντα και θέλουν λεπτομέρειες. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο αυξάνουμε με επιτυχία την προβολή των προϊόντων με χαρακτηριστικά βιωσιμότητας». Ο αντίκτυπος στη συμπεριφορά των καταναλωτών όσον αφορά τις αγορές είναι εντυπωσιακός: πρόσφατη μελέτηαποκάλυψε στην πλατφόρμα έναν ανελκυστήρα 10% με ματιά σε τέτοια προϊόντα, αλλά και μια αύξηση κατά 15% των ανελκυστήρων πωλήσεων, κατά μέσο όρο, στις ενδιαφερόμενες χώρες.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση Αναλώσιμων και Μη Υφαντών (EDANA), η οποία προωθεί τη βιωσιμότητα για την προώθηση θετικού κοινωνικού αντικτύπου εδώ και δεκαετίες, επαίνεσε επίσης την αξία του οικολογικού σήματος της ΕΕ. «Υποστηρίζουμε την αρχή του οικολογικού σήματος της ΕΕ, καθώς ευθυγραμμίζεται με το όραμά μας για τη βιωσιμότητα», δήλωσε ο Brieuc Lits, EDANAΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ. «Το οικολογικό σήμα της ΕΕ ενθαρρύνει τη διαφάνεια, την καινοτομία και τη βιωσιμότητα στον τομέα των απορροφητικών προϊόντων υγιεινής», πρόσθεσε ο Lits.
*Σύμφωνα με την έρευνα του έκτακτου Ευρωβαρόμετρου του 2023
Αξιοσημείωτες επιτυχίες για το οικολογικό σήμα της ΕΕ
Céline Augusto, συνιδρυτής της Love & Green εξήγησε τον τρόπο με τον οποίο η οικογενειακή επιχείρηση με γνώμονα την αποστολή αξιοποίησε το οικολογικό σήμα της ΕΕ για να πρωτοστατήσει στην «οικολογική αγορά βρεφικής πάνας» το 2011. Μέχρι το 2023, το μερίδιο αγοράς των βιώσιμων βρεφικών πάνες αυξήθηκε σχεδόν στο 20% του γαλλικού τομέα βρεφικής πάνας. «Για τα απορροφητικά προϊόντα υγιεινής, το οικολογικό σήμα της ΕΕ είναι για εμάς το πιο αξιόπιστο και αξιόπιστο (οικολογικό σήμα)» δήλωσε η κα Augusto.
Ιδρύθηκε επίσης το 2011, Drylock Technologiesείναι κορυφαίος κατασκευαστής προϊόντων υγιεινής, ο οποίος υποστηρίζει εμπορικά σήματα για την απόκτηση του οικολογικού σήματος της ΕΕ παρέχοντας υλικά βιολογικής προέλευσης, όπως βαμβάκι και χνουδωτό πολτό. Σύμφωνα με τον Radka Šebánková, ειδικό για τα οικολογικά σήματα στο Drylock, το οικολογικό σήμα της ΕΕ προσφέρει προφανή πλεονεκτήματα: «Το οικολογικό σήμα της ΕΕ είναι σημαντικό για τα πράσινα βιώσιμα εμπορικά σήματα, καθώς τους παρέχει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα», δήλωσε η κ. Šebánková.
Το βήμα προς τα εμπρός με το οικολογικό σήμα της ΕΕ
Ποιος μπορεί να υποβάλει αίτηση απονομής οικολογικού σήματος της ΕΕ για απορροφητικά προϊόντα υγιεινής; «Παραγωγοί, κατασκευαστές, εισαγωγείς, πάροχοι υπηρεσιών, χονδρέμποροι και έμποροι λιανικής πώλησης», δήλωσε η Giorgia Faraca, εκπρόσωπος του Κοινού Κέντρου Ερευνών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Για να κινήσετε τη διαδικασία, επικοινωνήστε με τον εθνικό σας αρμόδιο φορέα και προκαταχωρίστε το προϊόν σας στον ηλεκτρονικό κατάλογο για το οικολογικό σήμα της ΕΕ η απλή διαδικασία υποβολής αιτήσεων βήμα προς βήμα παρουσιάζεται στον ιστότοπο του οικολογικού σήματος της ΕΕ.
Παρακολουθήστε την ηχογράφηση του διαδικτυακού σεμιναρίου αν δεν μπορούσατε να παρακολουθήσετε ζωντανά και διαβάστε μέσα από τις παρουσιάσεις:
- Sylvie Ludain — ΓΔ ENV, Ευρωπαϊκή Επιτροπή
- Brieuc Lits — EDANA
- Charlotte Willems — Αμαζόνιος
- Μίριαν Θίεμαν — BEUC & EEB
- Céline Augusto — Πράσινη Οικογένεια (Love & Green)
- Radka SÁeba nkova — Τεχνολογίες Drylock
- Maria Navidad Perez Camacho και Giorgia Faraca — Κοινό Κέντρο Ερευνών
Για περισσότερες πληροφορίες, επισκεφθείτε τον ιστότοπο του οικολογικού σήματος της ΕΕ.