Iταλική εταιρεία καλλυντικών κάνει μπάνιο με το οικολογικό σήμα της ΕΕ
Με τη δέσμευση για περιβαλλοντική διαχείριση, η Kroll έχει εξασφαλίσει την πιστοποίηση του οικολογικού σήματος της ΕΕ για σχεδόν όλες τις κατηγορίες προϊόντων της. Αυτή η τολμηρή απόφαση ενίσχυσε σημαντικά την ανταγωνιστικότητα της εταιρείας, ενίσχυσε τη φήμη της και επέκτεινε την πελατειακή της βάση, ιδιαίτερα στην αναπτυσσόμενη αγορά δημοσίων συμβάσεων.
Πίστωση όπου οφείλεται (πράσινη) πίστωση
Το ταξίδι της Kroll προς την αειφορία ξεκίνησε το 1986, όταν η εταιρεία αποφάσισε να αναπτύξει προϊόντα αποκλειστικά χρησιμοποιώντας πρώτες ύλες φυσικής φυτικής προέλευσης από ανανεώσιμες πηγές. Με την πάροδο των ετών, η Kroll επέκτεινε αυτό το όραμα, επιτυγχάνοντας πιστοποιήσεις όπως το EMAS και το ISO 14001, για να επικυρώσει τη δέσμευσή της για βιώσιμες διαδικασίες παραγωγής.
Ωστόσο, η εταιρεία αναζήτησε περισσότερα και αναζήτησε μια ετικέτα περιβαλλοντικής αριστείας για τα προϊόντα της. . «Πραγματοποιήσαμε τους στόχους μας για τη βιωσιμότητα που απαιτούσαν επίσημη έγκριση σε ευρωπαϊκό επίπεδο», εξηγεί εκπρόσωπος της εταιρείας. «Η πιστοποίηση του οικολογικού σήματος της ΕΕ μας επέτρεψε να διακρίνουμε τα προϊόντα μας από τους ισχυρισμούς για την προβολή ψευδοοικολογικής ταυτότητας και να ενισχύσουμε τις οικολογικές μας αξίες. Αυτό το στρατηγικό πλεονέκτημα μας τοποθετεί σε μεγάλο βαθμό μπροστά από την οδηγία για τους οικολογικούς ισχυρισμούς, διασφαλίζοντας ότι τα προϊόντα μας συμμορφώνονται με τους μελλοντικούς κανονισμούς και μετριάζοντας τον κίνδυνο σύνδεσης με πρακτικές προβολής ψευδοοικολογικής ταυτότητας.»
Οι ηγέτες στην ιταλική αγορά
Η επίτευξη της πιστοποίησης του οικολογικού σήματος της ΕΕ για τα καλλυντικά στην Ιταλία το 2009 ήταν άνευ προηγουμένου και αντιμετώπισε ορισμένες προκλήσεις. Από την προμήθεια πιστοποιημένων πρώτων υλών και φιλικών προς το περιβάλλον συσκευασιών έως την ανάπτυξη τύπων υψηλών επιδόσεων που πληρούν τα αυστηρά κριτήρια του οικολογικού σήματος της ΕΕ, η Kroll χειρίστηκε επιτυχώς τη διαδικασία. Η εταιρεία έλαβε επίσης μια τολμηρή εμπορική απόφαση να αντικαταστήσει τα μη πιστοποιημένα προϊόντα με την έκδοση του οικολογικού σήματος, ενθαρρύνοντας τους πελάτες να δώσουν προτεραιότητα στη βιωσιμότητα.
Οι προσπάθειες αυτές έθεσαν την Kroll ως αξιόπιστο ηγέτη στην οικολογική αγορά, με την πιστοποίηση να χρησιμεύει ως σύμβολο της δέσμευσής της για την περιβαλλοντική ακεραιότητα.
Ανάπτυξη, εμπιστοσύνη και ανταγωνιστικότητα
Η απόφαση της Kroll να επιδιώξει την πιστοποίηση του οικολογικού σήματος της ΕΕ έχει αποφέρει σημαντικά οικονομικά οφέλη και οφέλη για τη φήμη της. Η αγοραία αξία των προϊόντων με το οικολογικό σήμα της ΕΕ αυξήθηκε, κατά μέσο όρο, κατά 10 % σε σύγκριση με τα μη πιστοποιημένα προϊόντα. Η πιστοποίηση έχει ενισχύσει τη θέση της εταιρείας τόσο στις εγχώριες όσο και στις διεθνείς αγορές, δημιουργώντας ευκαιρίες για συνεργασία με εταιρείες που δεσμεύονται για τη βιωσιμότητα.
Αυτό ήταν επίσης ιδιαίτερα εμφανές στον τομέα των δημόσιων συμβάσεων. Ενώ η Kroll δεν ανταγωνίζεται άμεσα για δημόσιες συμβάσεις, τα πιστοποιημένα προϊόντα της αγοράζονται από εταιρείες που το κάνουν. Αυτή η έμμεση συμμετοχή στις Πράσινες Δημόσιες Συμβάσεις (GPP) επέκτεινε την πελατειακή βάση της Kroll και αύξησε τη ζήτηση για τα προϊόντα της.
«Το οικολογικό σήμα της ΕΕ όχι μόνο ενίσχυσε την προβολή μας, αλλά μας επέτρεψε επίσης να εισέλθουμε σε αγορές όπου η βιωσιμότητα αποτελεί βασικό κριτήριο», σημειώνει ο εκπρόσωπος. «Ενίσχυσε τις σχέσεις μας με τους υπάρχοντες πελάτες και προσέλκυσε νέους που εκτιμούν φιλικές προς το περιβάλλον λύσεις.»
Πέρα από τα οικονομικά οφέλη, η πιστοποίηση έχει εδραιώσει τη φήμη της Kroll ως καινοτόμου στη βιωσιμότητα. Έχει διαφοροποιήσει την εταιρεία από τους ανταγωνιστές που ασχολούνται με την προβολή ψευδοοικολογικής ταυτότητας και έχει ενισχύσει την εικόνα της ως αξιόπιστου παρόχου προϊόντων χαμηλής επίπτωσης και υψηλών επιδόσεων.
Η πιστοποιημένη γκάμα προϊόντων της Kroll περιλαμβάνει εννέα καλλυντικά προϊόντα πιστοποιημένα με οικολογικό σήμα της ΕΕ, καθώς και δύο επιπλέον είδη που βρίσκονται επί του παρόντος στα τελικά στάδια της πιστοποίησης. Ένα ξεχωριστό προϊόν στον επαγγελματικό τομέα, το οικολογικό σήμα Omeogel — με τη χρήση μικρολίθων ελιάς ως λειαντικού παράγοντα και το βιολογικό ελαιόλαδο ως μαλακτικό αποτελεί παράδειγμα της καινοτόμου προσέγγισης της εταιρείας.
Η εταιρεία έχει επίσης φέρει επανάσταση στις συσκευασίες, κόβοντας τη χρήση πλαστικών κατά περισσότερο από 80 % σε σύγκριση με τις παραδοσιακές επιλογές. Αυτή η ολιστική δέσμευση για βιωσιμότητα υπογραμμίζει την ηγετική θέση της Kroll στη φιλική προς το περιβάλλον καινοτομία.
Οι συμβουλές της Kroll για βιώσιμη επιτυχία
Το ταξίδι του Kroll υπογραμμίζει τη σημασία της ενσωμάτωσης της βιωσιμότητας σε κάθε πτυχή των λειτουργιών. Από την επιλογή φιλικών προς το περιβάλλον προμηθευτών έως τη βελτιστοποίηση των διαδικασιών παραγωγής και τη μείωση των αποβλήτων, η εταιρεία αποδεικνύει ότι η περιβαλλοντική διαχείριση απαιτεί μια συνεκτική, οργανωτική προσπάθεια.
«Η επίτευξη της πιστοποίησης του οικολογικού σήματος της ΕΕ είναι πρόκληση αλλά ανταμείβοντας», συμβουλεύει ο διευθύνων σύμβουλος Enrico Pelosin. «Απαιτείται συνεργασία μεταξύ των τμημάτων και μακροπρόθεσμη δέσμευση για βιωσιμότητα. Για τις επιχειρήσεις που επιθυμούν να υιοθετήσουν αυτή τη νοοτροπία, τα αποτελέσματα μπορούν να μετασχηματιστούν.»