AdWiseOnline: Παίξε έξυπνα, ξόδεψε με σύνεση!
Μια νέα εκστρατεία ευαισθητοποίησης προβάλει το μάρκετινγκ εντός του παιχνιδιού
Η εκστρατεία AdWiseOnline είναι αποτέλεσμα μιας εταιρικής σχέσης μεταξύ της ΓΔ CONNECT και των πλαισίων πολιτικής της ΓΔ JUST, καθώς και των δημόσιων δικτύων των Ευρωπαϊκών Κέντρων Ασφαλούς Διαδικτύου (SIC) και των Ευρωπαϊκών Κέντρων Καταναλωτών (ECC-Net) στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας «Καλύτερο διαδίκτυο για τα παιδιά» (BIK).
Η εκστρατεία επικεντρώνεται σε τακτικές μάρκετινγκ εντός του παιχνιδιού, όπως ο πειστικός σχεδιασμός, τα σκοτεινά μοτίβα, τα loot boxes, οι μηχανισμοί pay-to-win, οι τακτικές FOMO (φόβος της έλλειψης) και οι υπερβολικές μικροσυναλλαγές.
Έχει ως βασικό στόχο την ευαισθητοποίηση σχετικά με τις πρακτικές χειραγώγησης και τα δικαιώματα των καταναλωτών των παιδιών, ενημερώνοντας τους γονείς, τους κηδεμόνες, τους εκπαιδευτικούς και τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής σχετικά με συγκεκριμένες πρακτικές χειραγώγησης τυχερών παιχνιδιών, ψηφιακού μάρκετινγκ και καταναλωτικών πρακτικών που απευθύνονται σε παιδιά και νέους.
Η εκστρατεία στοχεύει στην οικοδόμηση ενός ασφαλέστερου και πιο υπεύθυνου παιχνιδιού και ψηφιακού περιβάλλοντος, στην προώθηση αλλαγών συμπεριφοράς για τη μείωση των εκμεταλλευτικών δαπανών εντός του παιχνιδιού και στην ενθάρρυνση καλύτερων διαδικτυακών καταναλωτικών συνηθειών. Τελικά, ενώ τα βιντεοπαιχνίδια μπορούν να προσφέρουν θετικές εμπειρίες, επιδιώκει να μειώσει τη συχνότητα εμφάνισης παιδιών και νέων που πέφτουν θύματα πρακτικών χειραγώγησης του μάρκετινγκ.
Στο πλαίσιο της εκστρατείας, τα παιδιά και οι νέοι θα συμμετάσχουν σε συζητήσεις σχετικά με τα περιβάλλοντα τυχερών παιχνιδιών και τα γενικά δικαιώματα των καταναλωτών στο διαδίκτυο.
Μέχρι τα μέσα Φεβρουαρίου, η εκστρατεία βασίζεται σε μια ισχυρή βάση τεκμηρίωσης, με μια βάση έρευνας που αναπτύχθηκε για να στηρίξει τα μηνύματά της. Οι πληροφορίες που προέκυψαν από αυτή την έρευνα έχουν συγκεντρωθεί σε μια ολοκληρωμένη έκθεση σχετικά με τις πρακτικές ψηφιακού μάρκετινγκ που απευθύνονται σε παιδιά και νέους στο διαδίκτυο, η οποία δημοσιεύθηκε στο πλαίσιο πιλοτικής εκστρατείας που διοργανώθηκε μεταξύ Φεβρουαρίου και Απριλίου 2024. Επισημαίνει τα βασικά τρωτά σημεία και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές σε επιγραμμικά περιβάλλοντα.
Παράλληλα με την εκστρατεία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τις συνεργασίες επιρροής, θα παρουσιαστούν εκπαιδευτικές πηγές όπως podcasts, webinars για γονείς και εκπαιδευτικούς, ένα διαδικτυακό μάθημα MOOC, βίντεο υπό την καθοδήγηση νέων, ιδέες εμπειρογνωμόνων και διαδραστικό περιεχόμενο. Η καμπάνια περιλαμβάνει μια φιλική προς τα παιδιά έκδοση του οδηγού AdWiseOnline για τις έξυπνες διαδικτυακές διαφημίσεις σε 29 γλώσσες. Εξηγεί με απλά λόγια τον τρόπο με τον οποίο οι εταιρείες βγάζουν χρήματα μέσω της διαδικτυακής διαφήμισης και προσφέρει συμβουλές στους νέους σχετικά με την πλοήγηση σε πρακτικές χειραγώγησης του μάρκετινγκ.
Για περισσότερες πληροφορίες, επισκεφθείτε τη σελίδα AdWiseOnline στην πύλη Better Internet for Kids (BIK) και μείνετε συντονισμένοι για τις επερχόμενες κυκλοφορίες.