Η Νάντη αναβαθμίζει το μητροπολιτικό δίκτυο μεταφορών
Το έργο «Υποδομές βιώσιμης κινητικότητας για χαμηλές εκπομπές και ποιοτικές υπηρεσίες» (SMILES), το οποίο υποστηρίζεται από χρηματοδότηση της ΕΕ μέσω του δανειακού μηχανισμού του δημόσιου τομέα (PSLF) στο πλαίσιο του Μηχανισμού Δίκαιης Μετάβασης (JTM), αποσκοπεί στην πράσινη και διαφοροποιημένη κινητικότητα στη Νάντη, μια πόλη στο διαμέρισμα Loire-Atlantique της Γαλλίας.
Métropole της Νάντης, η οντότητα που είναι υπεύθυνη για την υλοποίηση του έργου, αναλαμβάνει διάφορες βασικές πρωτοβουλίες, συμπεριλαμβανομένης της αναβάθμισης τριών γραμμών τραμ, της αντικατάστασης του υφιστάμενου στόλου τραμ με 46 νέα οχήματα, της κατασκευής κόμβου πολυτροπικών μεταφορών, της επέκτασης γραμμής τραμ και της ανάπτυξης δικτύου ποδηλατοδρόμων μήκους 38 χιλιομέτρων.
Το έργο ακολουθεί τη στρατηγική βιώσιμης κινητικότητας της Nantes Métropole και αποσκοπεί στην αύξηση του μεριδίου των δημόσιων μεταφορών και στην ενθάρρυνση της ήπιας κινητικότητας. Η αναβάθμιση των υποδομών μεταφορών συνάδει επίσης με το εδαφικό σχέδιο δίκαιης μετάβασης του Λίγηρα-Ατλαντικούπεριφέρεια, η οποία δίνει προτεραιότητα στην πράσινη κινητικότητα και τη μείωση των εκπομπών CO2.
Το έργο, το οποίο ξεκίνησε στις αρχές του 2024, έχει ήδη σημειώσει αξιοσημείωτες επιτυχίες.
Ένα σημαντικό ορόσημο επιτεύχθηκε στις 18 Μαΐου 2024, όταν οι κάτοικοι της Νάντης κλήθηκαν να γιορτάσουν την κυκλοφορία των δύο πρώτων ολοκαίνουργιων τραμ, τα οποία επρόκειτο να αντικαταστήσουν τα παρωχημένα μοντέλα που είχαν φτάσει στο τέλος της ζωής τους.
Τα νέα τραμ διαθέτουν σύγχρονο σχεδιασμό και μεγαλύτερους συρμούς με ενισχυμένη χωρητικότητα, επιτρέποντας συχνότερες υπηρεσίες που ανταποκρίνονται στις εξελισσόμενες ανάγκες ενός αυξανόμενου πληθυσμού.
Οι πρώτοι επιβάτες που επιβιβάστηκαν στα νέα τραμ ήταν ενθουσιασμένοι με την βελτιωμένη ταξιδιωτική εμπειρία, αναδεικνύοντας τον αυξημένο χώρο, το φυσικό φως, την άνεση, την προσβασιμότητα και τις προηγμένες ψηφιακές τεχνολογίες ως σημαντικά πλεονεκτήματα σε σχέση με τον προηγούμενο στόλο και τις προηγμένες ψηφιακές τεχνολογίες ως σημαντικά πλεονεκτήματα σε σχέση με τον προηγούμενο στόλο.
Έως το τέλος του 2024 είχαν ήδη αναπτυχθεί 14 νέα τραμ και αναμένεται να αναπτυχθούν επιπλέον 46 νέα τραμ που χρηματοδοτούνται από τον ΔΜΔΤ έως το τέλος του 2027.
Κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού του 2024, η Nantes Métropole εκτέλεσε επίσης εργασίες για τη βελτιστοποίηση της γραμμής 2 του τραμ, οι οποίες περιλάμβαναν την ανακαίνιση πλατφόρμας τραμ μήκους 1,5 χιλιομέτρων, η οποία περιείχε 2 τροχιές και 4 σιδηροτροχιές.
Στις εργασίες ανακαίνισης χρησιμοποιήθηκε μια καινοτόμος, τοπικά ανεπτυγμένη μέθοδος, γνωστή ως «la nouvelle voie nantaise».«η οποία επιτρέπει την αφαίρεση τροχιών χωρίς κατεδάφιση της επιφάνειας της αποβάθρας.
Η προσέγγιση αυτή μειώνει σημαντικά τον χρόνο κατασκευής και ελαχιστοποιεί τις διαταραχές για τους πολίτες. Η ίδια τεχνική θα εφαρμοστεί για την ανακαίνιση της γραμμής 3 του τραμ, η οποία ξεκίνησε τον Φεβρουάριο του 2025, διασφαλίζοντας μια εξίσου αποδοτική διαδικασία κατασκευής.



