Τεχνολογια

Ο στρατηγικός ρόλος της ΕΕ στους εικονικούς κόσμους: Καινοτομία, επενδύσεις και παγκόσμιες εξαρτήσεις

Από τη δρομολόγηση της στρατηγικής της ΕΕ για την πρωτοπορία στο Web 4.0 και στους εικονικούς κόσμους, η οποία εγκρίθηκε τον Ιούλιο του 2023, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δρομολόγησε μια δομημένη προσέγγιση για την παρακολούθηση του τοπίου των εικονικών κόσμων σε διάφορους τομείς.

Στο πλαίσιο της δράσης 10 της παρούσας στρατηγικής, εκπονείται μελέτη από το Κοινό Κέντρο Ερευνών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με στόχο τον εντοπισμό τομέων ανάπτυξης και καινοτομίας, καθώς και την καλύτερη κατανόηση και αντιμετώπιση των αναδυόμενων προκλήσεων. Βρείτε την πρώτη σύνοψη πολιτικής που εκπονήθηκε στο πλαίσιο της μελέτης που ακολουθεί.

Η παρούσα σύνοψη πολιτικής επισημαίνει τα πλεονεκτήματα της ΕΕ στον τομέα της έρευνας, την ικανότητά της να προσελκύει χρηματοδότηση εκκίνησης, τις συνεχιζόμενες δυσκολίες στην εξασφάλιση επιχειρηματικών κεφαλαίων σε προχωρημένο στάδιο και το αυξανόμενο ενδιαφέρον της ΕΕ για ξένες εταιρείες εικονικών κόσμων.

Τονίζει επίσης ότι οι στρατηγικές επενδύσεις σε τεχνολογίες γενικής εφαρμογής, όπως η τεχνητή νοημοσύνη και η διευρυμένη πραγματικότητα, παραμένουν σημαντικές για την ενίσχυση της θέσης της ΕΕ σε αυτόν τον εξελισσόμενο ψηφιακό τομέα.

Τα πλεονεκτήματα της ΕΕ στην έρευνα και την καινοτομία

Η ΕΕ κατέχει ηγετική θέση παγκοσμίως στην έρευνα για τους εικονικούς κόσμους, αντιπροσωπεύοντας το 29% της παγκόσμιας επιστημονικής δραστηριότητας στον τομέα αυτό. Μεταξύ 2009 και 2023, περισσότεροι από 3.500 συμμετέχοντες σε έργα στο πλαίσιο των προγραμμάτων-πλαισίων της ΕΕ έλαβαν χρηματοδότηση ύψους 3 δισ. ευρώ για τεχνολογίες διευρυμένης πραγματικότητας.

Τα έργα αυτά καλύπτουν τομείς όπως η υγειονομική περίθαλψη, η εκπαίδευση και η μεταποίηση, και χρησιμοποιούν τεχνολογίες, συμπεριλαμβανομένης της τεχνητής νοημοσύνης, του διαδικτύου των πραγμάτων και του 5G.

Αυτή η ισχυρή ερευνητική βάση παρέχει στην ΕΕ τη δυνατότητα να στηρίξει τη μελλοντική καινοτομία. Ωστόσο, η μετατροπή της έρευνας σε εφαρμογές έτοιμες για την αγορά εξακολουθεί να αποτελεί πρόκληση. Κατά την ίδια περίοδο, τα ευρωπαϊκά διπλώματα ευρεσιτεχνίας που σχετίζονται με εικονικούς κόσμους αντιπροσώπευαν λιγότερο από το 4 % των παγκόσμιων αιτήσεων διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας.

Επιχειρηματικό κεφάλαιο και τοπίο νεοφυών επιχειρήσεων

Η ΕΕ διαθέτει ένα δυναμικό οικοσύστημα νεοφυών επιχειρήσεων, αλλά προσελκύει μόνο το 10% των επιχειρηματικών κεφαλαίων που λαμβάνουν οι Ηνωμένες Πολιτείες για εταιρείες εικονικών κόσμων. Οι επενδύσεις σε πρώιμο στάδιο είναι μια σχετική δύναμη, με τις ευρωπαϊκές νεοφυείς επιχειρήσεις να εξασφαλίζουν περισσότερες συμφωνίες χρηματοδότησης εκκίνησης από τους ομολόγους τους στην Κίνα ή την Ιαπωνία.

Η Γερμανία, η Γαλλία και η Ισπανία έχουν τον μεγαλύτερο αριθμό νεοφυών επιχειρήσεων στον τομέα αυτό, ενώ η Εσθονία ξεχωρίζει για την πυκνότητα των νεοφυών επιχειρήσεων. Για να παραμείνει ανταγωνιστική σε παγκόσμιο επίπεδο, η ΕΕ χρειάζεται συνεχείς επενδύσεις, ιδίως κατά τη διάρκεια της πρώιμης φάσης ανάπτυξης, καθώς και πολιτικές που στηρίζουν τις επιχειρήσεις καθώς αναπτύσσονται.

Παγκόσμιες επενδυτικές ροές και εξαρτήσεις

Οι ευρωπαϊκές επιχειρήσεις κατέχουν μερίδιο 11% σε ξένες εταιρείες εικονικών κόσμων, κυρίως στο Ηνωμένο Βασίλειο (31%) και στις Ηνωμένες Πολιτείες (26%). Η ΕΕ είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος ξένος επενδυτής στον τομέα αυτό μετά τις ΗΠΑ, γεγονός που αντικατοπτρίζει το ενδιαφέρον των Ευρωπαίων ιδιωτών επενδυτών.

Ωστόσο, σχεδόν διπλάσιος αριθμός ευρωπαϊκών επιχειρήσεων είναι ξένης ιδιοκτησίας, με το 43% να ανήκει σε Αμερικανούς επενδυτές. Η ανισορροπία αυτή καταδεικνύει στρατηγικά τρωτά σημεία του βιομηχανικού δικτύου της ΕΕ.

Η ενθάρρυνση περισσότερων ιδιωτικών επενδύσεων σε ευρωπαϊκές εταιρείες και η οικοδόμηση ισχυρότερων εταιρικών σχέσεων με χώρες όπως η Νότια Κορέα, η Ελβετία και η Ιαπωνία, οι οποίες έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για ευρωπαϊκές εταιρείες εικονικών κόσμων, θα μπορούσαν να συμβάλουν στη μείωση των γεωπολιτικών κινδύνων και στην ενίσχυση της ανθεκτικότητας της αγοράς της ΕΕ.

Δεδομένου ότι η αγορά εικονικών κόσμων προβλέπεται να αυξηθεί από 27 δισ. ευρώ το 2022 σε πάνω από 800 δισ. ευρώ έως το 2030, η ΕΕ πρέπει να δράσει αποφασιστικά. Η ιεράρχηση των υποδομών ΤΝ, XR και ψηφιακών υποδομών, με παράλληλη προώθηση στρατηγικών συνεργασιών, θα διασφαλίσει ότι η Ευρώπη θα παραμείνει ανταγωνιστικός παράγοντας.

Η σύνοψη πολιτικής Από τις δυφιοσυλλαβές στις επιχειρήσεις: Η στρατηγική οικειοποίηση και οι εξαρτήσεις της ΕΕ στους εικονικούς κόσμους είναι επίσης διαθέσιμες στην ιστοσελίδα «Εικονικοί κόσμοι επόμενης γενιάς».

Γράψτε σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *