Βασικός καταναλωτής της αυτοκινητοβιομηχανίας της ΕΕ είναι οι ΗΠΑ
Το 2023 η αυτοκινητοβιομηχανία της ΕΕ παρήγαγε εγχώρια προστιθέμενη αξία ύψους 91,6 δισ. ευρώ από καταναλωτές εκτός ΕΕ, σημειώνοντας ονομαστική αύξηση 74% σε σύγκριση με το 2010 (52,7 δισ. ευρώ) και αύξηση 7% από το 2022 (85,4 δισ. ευρώ).
Οι Ηνωμένες Πολιτείες ήταν ο μεγαλύτερος καταναλωτής προϊόντων αυτοκινητοβιομηχανίας της ΕΕ, αντιπροσωπεύοντας το 20% της συνολικής εγχώριας προστιθέμενης αξίας της ΕΕ.
Η Κίνα, η οποία έχει καταστεί σημαντική αγορά για τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας της ΕΕ, είδε το μερίδιό της να αυξάνεται από 9% το 2010 σε 20% το 2021, αλλά επανήλθε στο 16% το 2023, καθιστώντας την εν λόγω χώρα τον δεύτερο μεγαλύτερο καταναλωτή. Το Ηνωμένο Βασίλειο ήταν η τρίτη μεγαλύτερη αγορά, συμβάλλοντας κατά 15% στην εγχώρια προστιθέμενη αξία της ΕΕ.
Μεταξύ 2010 και 2023, η προστιθέμενη αξία της ΕΕ από την κινεζική αγορά σημείωσε τη μεγαλύτερη ανάπτυξη (από 4,8 δισ. ευρώ σε 14,8 δισ. ευρώ, +211%). Αντίθετα, η Ρωσία κατέγραψε τη μεγαλύτερη πτώση (από 3,2 δισ. ευρώ σε 0,9 δισ. ευρώ, -73%).
Οι πληροφορίες αυτές προέρχονται από στοιχεία σχετικά με τους μακροοικονομικούς δείκτες παγκοσμιοποίησης που βασίζονται στους πλήρεις διεθνείς και παγκόσμιους λογαριασμούς για την έρευνα στους πίνακες ανάλυσης εισροών-εκροών (FIGARO).
Αυτό το άρθρο παρουσιάζει ορισμένα ευρήματα από ένα λεπτομερέστερο άρθρο με τίτλο Statistics Explained σχετικά με την απασχόληση και την προστιθέμενη αξία με τη χρήση δεδομένων FIGARO – άποψη για την αυτοκινητοβιομηχανία.
Σύνολο δεδομένων πηγής: ναίο_10_fgdf
Το 2023 η προστιθέμενη αξία στις αυτοκινητοβιομηχανίες εκτός της ΕΕ, λόγω της τελικής κατανάλωσης στην ΕΕ, ανήλθε σε 34,4 δισ. ευρώ. Αυτό αντιπροσωπεύει αύξηση σε ονομαστικούς όρους κατά 130 % από το 2010 (14,9 δισ. EUR) και κατά 6 % σε σύγκριση με το 2022 (32,3 δισ. EUR).
Το μεγαλύτερο μέρος της προστιθέμενης αξίας στην αλλοδαπή αυτοκινητοβιομηχανία από την κατανάλωση της ΕΕ αποδόθηκε σε παραγωγούς από την Ιαπωνία (14%), το Ηνωμένο Βασίλειο και την Κίνα (12 % έκαστος).
Μεταξύ 2010 και 2023, οι μεγαλύτερες αυξήσεις σε σχέση με την κατανάλωση στην ΕΕ καταγράφηκαν στην αυτοκινητοβιομηχανία της Βόρειας Μακεδονίας (από 4 εκατ. ευρώ σε 194 εκατ. ευρώ, +5 322%), στη Σερβία (από 61 εκατ. ευρώ σε 500 εκατ. ευρώ, +713%) και στο Μεξικό (από 437 εκατ. ευρώ σε 2 913 εκατ. ευρώ, +567%). Αντίθετα, η Ρωσία κατέγραψε τη μεγαλύτερη πτώση (από 100 εκατ. ευρώ σε 63 εκατ. ευρώ, -37%).
Σύνολο δεδομένων πηγής: ναίο_10_fgfd
Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις τάσεις του παγκόσμιου εμπορίου και των επενδύσεων, καθώς και για άλλους κλάδους, διατίθενται στο λεπτομερές άρθρο Statistics Explained σχετικά με την απασχόληση και την προστιθέμενη αξία με τη χρήση στοιχείων FIGARO – ανάλυση με στοιχεία FIGARO που δημοσίευσε σήμερα η Eurostat.
Για περισσότερες πληροφορίες
- Statistics Explained article on employment and value added using FIGARO data – view into the automotive industry
- Statistics Explained article on employment and value added in EU exports – an analysis with FIGARO data
- Θεματική ενότητα για τους πίνακες προσφοράς, χρήσης και εισροών-εκροών του ΗΣΥ
- Βάση δεδομένων για τους πίνακες προσφοράς, χρήσης και εισροών-εκροών του ΗΣΥ
- Πίνακας εργαλείων για την παγκοσμιοποίηση
- Eurostat

