Πώς οι ΔΥΑ υποστηρίζουν την επανάσταση των δεξιοτήτων
Οι ατομικοί λογαριασμοί μάθησης παρέχουν στα άτομα προσωπικό προϋπολογισμό που προορίζεται για την κάλυψη του κόστους των δραστηριοτήτων κατάρτισης που σχετίζονται με την αγορά εργασίας. Μια σύσταση του Συμβουλίου σχετικά με τις ΑΕΥ (2022) ζητεί τα συστήματα αυτά να ενσωματωθούν σε ένα ευρύτερο πλαίσιο ευκαιριών επαγγελματικού προσανατολισμού, αξιολόγησης δεξιοτήτων και επικύρωσης σε όλα τα κράτη μέλη.
Αναλύοντας 31 απαντήσεις των ΔΥΑ στο ερωτηματολόγιο του 2024 για τη χωρητικότητα του δικτύου των ΔΥΑ, η έκθεση αποκαλύπτει τον τρόπο με τον οποίο οι ΔΥΑ συμμετέχουν στις υπηρεσίες επαγγελματικού προσανατολισμού και αξιολόγησης δεξιοτήτων. Δείχνει επίσης ότι μπορούν να συμβάλουν σημαντικά στην ανάπτυξη και την επιτυχία των συστημάτων ILA, διασφαλίζοντας ότι τα άτομα λαμβάνουν την αναγκαία στήριξη και κατάρτιση για να ευδοκιμήσουν στην εξελισσόμενη αγορά εργασίας.
Βασικές πληροφορίες
Οι ΔΥΑ διαδραματίζουν ολοένα και μεγαλύτερο ρόλο στην ανάπτυξη δεξιοτήτων, με ιδιαίτερη έμφαση στον επαγγελματικό προσανατολισμό, την αξιολόγηση των δεξιοτήτων και την εφαρμογή των ILA. Στα βασικά συμπεράσματα της έκθεσης περιλαμβάνονται τα εξής:
- Οι ΔΥΑ τείνουν να παρέχουν επαγγελματικό προσανατολισμό τόσο στους εγγεγραμμένους μισθωτούς όσο και στους εγγεγραμμένους ανέργους. Οι περισσότερες ΔΥΑ (87%) προσφέρουν επαγγελματικό προσανατολισμό τόσο σε ανέργους όσο και σε απασχολούμενους, είτε ανεξάρτητα είτε σε συνεργασία με εταίρους. Επιπλέον, τα δύο τρίτα των ΔΥΑ (65%) επεκτείνουν τις υπηρεσίες αυτές σε άτομα που δεν είναι εγγεγραμμένα σε αυτές.
- Οι περισσότερες ΔΥΑ έχουν μερική ή πλήρη ευθύνη για την αξιολόγηση των δεξιοτήτων. Οι περισσότερες ΔΥΑ (90%) αναλαμβάνουν πλήρως ή εν μέρει την ευθύνη για την αξιολόγηση των δεξιοτήτων των ατόμων βάσει συγκεκριμένων προτύπων. Περισσότεροι από τους μισούς (58%) αξιολογούν επίσης τις μη τεχνικές δεξιότητες, όπως η κριτική σκέψη, η ομαδική εργασία και οι μαθησιακές ικανότητες. Ωστόσο, λιγότερες ΔΥΑ (35%) συμμετέχουν στην αξιολόγηση των προσόντων.
- Περίπου οι μισές ΔΥΑ προέρχονται από χώρες/περιφέρειες που συγκροτούν επί του παρόντος ILA. Δύο ΔΥΑ δραστηριοποιούνται σε χώρες με καθιερωμένα συστήματα ILA (Γαλλία και Λιθουανία), ενώ δεκατέσσερις ΔΥΑ δραστηριοποιούνται σε χώρες ή περιφέρειες που συστήνουν επί του παρόντος ILA.
- Οι ΔΥΑ διαθέτουν κατάλληλη πείρα σχετικά με την εφαρμογή των ILA. Οι ΔΥΑ είναι σε καλή θέση για να υποστηρίξουν τις ILA με την παροχή επαγγελματικού προσανατολισμού, πληροφοριών κατάρτισης και πρόσθετης χρηματοδότησης. Σε χώρες όπως η Γαλλία και η Λιθουανία, οι ΔΥΑ συνεισφέρουν στις ΑΕΥ, αλλά δεν συμμετέχουν στη διαχείριση της λειτουργίας τους, ενώ άλλες αναμένουν να διαδραματίσουν κάποιο ρόλο μετά την εισαγωγή των ΑΕΥ.
- Η ανάπτυξη ικανοτήτων των ΔΥΑ είναι καίριας σημασίας για τη συμμετοχή τους στις ΑΕΥ. Η ανάπτυξη της ικανότητας των ΔΥΑ είναι καίριας σημασίας για την επιτυχή εφαρμογή των ILA. Αυτό περιλαμβάνει την προετοιμασία του προσωπικού μέσω κατάρτισης για την παροχή αποτελεσματικής καθοδήγησης και υποστήριξης, τη διασφάλιση της ομαλής λειτουργίας και τη συμβολή στην κάλυψη των ποικίλων αναγκών των προγραμμάτων ILA.
Περαιτέρω ανάγνωση
Για να διαβάσετε την πλήρη έκθεση και τα πορίσματα της θεματικής έκθεσης των ΔΥΑ για το 2024 με τίτλο «PES Thematic Report 2024 – PES support of career guidance, skills assessment and Individual Learning Accounts» (Υποστήριξη από τις ΔΥΑ του επαγγελματικού προσανατολισμού, της αξιολόγησης δεξιοτήτων και των ατομικών λογαριασμών μάθησης), κάντε κλικ εδώ.
Ενδιαφέρεστε να παρακολουθήσετε την πρόοδο του δικτύου ΔΥΑ όσον αφορά τα θέματα προτεραιότητάς του για την περίοδο 2025-2026; Εγγραφείτε για να λαμβάνετε το ενημερωτικό δελτίο του δικτύου PES!