Ενέργεια

Σταθερή η κατανάλωση ενέργειας για τις μεταφορικές δραστηριότητες το 2023

Το 2023 οι δραστηριότητες μεταφορών αντιπροσώπευαν το 32% της τελικής κατανάλωσης ενέργειας στην ΕΕ, ποσοστό ελαφρώς υψηλότερο από το 31% το 2022. Αυτό κατέστησε τις μεταφορικές δραστηριότητες τον υψηλότερο καταναλωτή τελικής ενέργειας, μπροστά από τα νοικοκυριά (26%) και τη βιομηχανία (25%).

Οι οδικές μεταφορές ήταν ο μεγαλύτερος καταναλωτής ενέργειας, υπεύθυνος για το 73% της συνολικής κατανάλωσης ενέργειας στις μεταφορές, ή 10 974 petajoules (PJ). Οι αεροπορικές μεταφορές αντιπροσώπευαν το 13% του συνόλου της ενέργειας που καταναλώνεται στις μεταφορές (1 866 PJ), ακολουθούμενες από τις πλωτές μεταφορές (1 810 PJ· 12%) και τις σιδηροδρομικές μεταφορές (217 PJ· 1%).

Οι αεροπορικές μεταφορές κατέγραψαν τη μεγαλύτερη αύξηση στην κατανάλωση ενέργειας μεταξύ όλων των υποτομέων των μεταφορών (+10%) σε σύγκριση με το 2022. Τα επίπεδα κατανάλωσης ενέργειας στις αεροπορικές μεταφορές το 2023 προσέγγισαν τα προ της πανδημίας αριθμητικά στοιχεία, μετά τις απότομες μειώσεις το 2020 και το 2021.

Εξέλιξη της τελικής κατανάλωσης ενέργειας στις μεταφορές ανά τρόπο μεταφοράς στην ΕΕ, 1990-2023. Γράφημα γραμμής - Κάντε κλικ παρακάτω για να δείτε το πλήρες σύνολο δεδομένων.

Σύνολο δεδομένων πηγής: αριθ. nrg_bal_c

Πετρέλαιο εσωτερικής καύσης/ντίζελ και βενζίνη για κινητήρες: κορυφαίες πηγές ενέργειας στις οδικές μεταφορές

Το 2023 το πετρέλαιο εσωτερικής καύσης/ντίζελ (εξαιρουμένου του τμήματος βιοκαυσίμων) ήταν η κύρια πηγή ενέργειας στις οδικές μεταφορές στην ΕΕ, με μερίδιο 64%. Η βενζίνη για κινητήρες (εξαιρουμένου του τμήματος βιοκαυσίμων) ακολούθησε με 26%, μπροστά από τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και τα βιοκαύσιμα (7%), τα υγροποιημένα αέρια πετρελαίου (2%), το φυσικό αέριο (0,8%) και την ηλεκτρική ενέργεια (0,5%).

Όσον αφορά τις χώρες της ΕΕ, το φυσικό αέριο/πετρέλαιο ντίζελ ήταν η κύρια πηγή ενέργειας για τις οδικές μεταφορές, αν και υπήρχαν αξιοσημείωτες διαφορές μεταξύ των χωρών. Τα υψηλότερα ποσοστά αναφέρθηκαν στη Λετονία (80 %), τη Λιθουανία και την Κροατία (και οι δύο 75 %). Αντίθετα, τα χαμηλότερα ποσοστά καταγράφηκαν στη Σουηδία (43%), τις Κάτω Χώρες (45%) και την Κύπρο (46%).

Το μερίδιο της βενζίνης για κινητήρες ήταν υψηλότερο στην Κύπρο (51%), τις Κάτω Χώρες (45%) και τη Μάλτα (37%). Η Λιθουανία (14%), η Λετονία και η Βουλγαρία (και οι δύο 15%) κατέγραψαν τα χαμηλότερα μερίδια.

Τελική κατανάλωση ενέργειας στις μεταφορές, 2023 (%). Στοίβαξε το διάγραμμα ράβδων. Σύνδεσμος προς το πλήρες σύνολο δεδομένων παρακάτω.

Σύνολο δεδομένων πηγής: αριθ. nrg_d_traq

Το μερίδιο της κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας στις οδικές μεταφορές αυξήθηκε κατά 46% από το 2022 έως το 2023, αλλά εξακολουθούσε να αντιπροσωπεύει μόνο το 0,5% του συνόλου των οδικών μεταφορών. Το μεγαλύτερο μερίδιο κατείχαν η Σουηδία και οι Κάτω Χώρες (2,1%) και η Δανία (1,1%).

Γράψτε σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *