6,4% των μαθητών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της ΕΕ μαθαίνουν πολλές γλώσσες
Το 2023 το 6,4% των μαθητών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στην ΕΕ μάθαιναν 2 ή περισσότερες ξένες γλώσσες. Μεταξύ 2013 και 2023, το ποσοστό αυτό αυξήθηκε κατά 1,8 ποσοστιαίες μονάδες (π.μ.) από 4,6%.
Το Λουξεμβούργο ήταν η μόνη χώρα της ΕΕ όπου η πλειονότητα των μαθητών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (78,9%) μάθαινε 2 ή περισσότερες ξένες γλώσσες. Το ποσοστό αυτό ήταν πολύ υψηλότερο από ό,τι στις υπόλοιπες χώρες. Ακολουθούν το Λουξεμβούργο (37,0%), η Ελλάδα (35,5%) και η Εσθονία (34,9%).
Τα στοιχεία δείχνουν ότι, μεταξύ 2013 και 2023, τα μερίδια αυξήθηκαν σε 15 χώρες της ΕΕ, ακόμη και αν ήταν μέτρια. Οι υψηλότερες αυξήσεις καταγράφηκαν στη Λετονία (+22,1 εκατοστιαίες μονάδες), τη Φινλανδία (+15,2 εκατοστιαίες μονάδες), την Ελλάδα (+9,6 εκατοστιαίες μονάδες) και την Ισπανία (+8,3 εκατοστιαίες μονάδες).
Αντίθετα, σε 8 χώρες της ΕΕ τα ποσοστά μειώθηκαν, κυρίως στην Πολωνία (-6,5 εκατοστιαίες μονάδες) και το Λουξεμβούργο (-4,9 εκατοστιαίες μονάδες). Επιπλέον, στην Κροατία (18,4%) και τη Βουλγαρία (1,5%), το μερίδιο παρέμεινε αμετάβλητο κατά την ίδια περίοδο.
Σύνολο δεδομένων πηγής: educ_uoe_lang02 (στα αγγλικά)
Το 60% των μαθητών της κατώτερης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην ΕΕ σπουδάζουν 2 ή περισσότερες γλώσσες
Στην κατώτερη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, το 2023 το 59,5% των μαθητών μάθαιναν 2 ή περισσότερες ξένες γλώσσες. Σε σύγκριση με το 2013, το ποσοστό αυτό αυξήθηκε από 58,4%.
Η Φινλανδία είχε το υψηλότερο ποσοστό μεταξύ των χωρών της ΕΕ με 97,8% των μαθητών. Η Ελλάδα, η Ιταλία, η Μάλτα, η Εσθονία, η Ρουμανία και η Πορτογαλία κατέγραψαν επίσης υψηλά μερίδια που κυμαίνονταν μεταξύ 96,6% και 93,2%. Τα χαμηλότερα ποσοστά παρατηρήθηκαν στην Ιρλανδία (5,4%), την Ουγγαρία (6,1%) και την Αυστρία (7,6%).
Σε σύγκριση με το 2013, το ποσοστό των μαθητών της κατώτερης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που μαθαίνουν 2 ή περισσότερες ξένες γλώσσες αυξήθηκε σε 11 χώρες της ΕΕ, με την Τσεχία (+24,8 εκατοστιαίες μονάδες), τη Γαλλία (+22,0 εκατοστιαίες μονάδες) και το Βέλγιο (+18,2 εκατοστιαίες μονάδες) να καταγράφουν τις υψηλότερες αυξήσεις.
Από την άλλη πλευρά, σε 16 χώρες της ΕΕ, το ποσοστό των μαθητών της κατώτερης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που μαθαίνουν τουλάχιστον 2 ξένες γλώσσες μειώθηκε, με μειώσεις που κυμαίνονταν μεταξύ -42,8 εκατοστιαίων μονάδων στην Πολωνία, -33,0 εκατοστιαίων μονάδων στη Σλοβενία και -26,0 εκατοστιαίων μονάδων στη Σλοβακία και -0,5 εκατοστιαίων μονάδων στη Φινλανδία, -0,8 εκατοστιαίων μονάδων στην Εσθονία και -1,0 εκατοστιαίων μονάδων στη Ρουμανία.
Σύνολο δεδομένων πηγής: educ_uoe_lang02 (στα αγγλικά)
Αυτό το ειδησεογραφικό άρθρο σηματοδοτεί την Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών , με θέμα «Οι γλώσσες ανοίγουν καρδιές και μυαλά!».
Για περισσότερες πληροφορίες
- Στατιστικές Επεξηγημένη σειρά άρθρων για την εκπαίδευση και την κατάρτιση στην ΕΕ – στοιχεία και αριθμοί
- Βάση δεδομένων για την εκπαίδευση και την κατάρτιση
- Θεματική ενότητα για την εκπαίδευση και την κατάρτιση
Μεθοδολογικές σημειώσεις
- Λουξεμβούργο: αν και οι επίσημες γλώσσες του Λουξεμβούργου είναι τα γαλλικά, τα γερμανικά και τα λουξεμβουργιανά, για τους σκοπούς της εκπαιδευτικής στατιστικής τα γαλλικά και τα γερμανικά υπολογίζονται ως ξένες γλώσσες.
- Φινλανδία: ανάλογα με τη μητρική τους γλώσσα, οι μαθητές πρέπει να επιλέξουν μεταξύ της φινλανδικής και της σουηδικής γλώσσας, οι οποίες θεωρούνται αμφότερες ξένες γλώσσες για τους σκοπούς των στατιστικών της εκπαίδευσης.
- Βέλγιο: οι επίσημες γλώσσες του κράτους είναι τα ολλανδικά, τα γαλλικά και τα γερμανικά.
- Δανία: Δεν υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία για το 2013 σχετικά με τους μαθητές της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.
- Ιρλανδία: Δεν υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία για τους μαθητές της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.
- Γαλλία: διακοπή της χρονοσειράς.

