5,8% αύξηση στις σιδηροδρομικές μεταφορές επιβατών το 2024
Το 2024 πραγματοποιήθηκαν 443 δισεκατομμύρια επιβατοχιλιόμετρα (pkm) σιδηροδρομικώς στην ΕΕ, έναντι 419 δισεκατομμυρίων το 2023 (+5,8 %). Πρόκειται για τον υψηλότερο αριθμό που ανέφεραν οι κύριες σιδηροδρομικές επιχειρήσεις από την έναρξη της συλλογής δεδομένων το 2004.
Οι πληροφορίες αυτές προέρχονται από στοιχεία σχετικά με τις σιδηροδρομικές επιβατικές μεταφορές που δημοσίευσε η Eurostat. Το άρθρο παρουσιάζει ορισμένα ευρήματα από τα λεπτομερέστερα άρθρα για τις στατιστικές σχετικά με τις σιδηροδρομικές επιβατικές μεταφορές – τριμηνιαία και ετήσια στοιχεία και για τις στατιστικές σχετικά με τις σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές.
Η Γερμανία κατέγραψε τον μεγαλύτερο αριθμό μεταφερόμενων επιβατών στα 2 904 εκατομμύρια, μπροστά από τη Γαλλία (1 320 εκατομμύρια) και την Ιταλία (843 εκατομμύρια). Στο άλλο άκρο της κλίμακας ήταν η Λιθουανία με 5 εκατομμύρια, η Εσθονία (8 εκατομμύρια) και η Ελλάδα (14 εκατομμύρια).
Η Ουγγαρία είχε μακράν τον υψηλότερο ρυθμό αύξησης του αριθμού των μεταφερόμενων επιβατών (+ 60,0%), μπροστά από τη Λετονία (+ 13,9%) και την Ιρλανδία (+ 10,0%) σε σύγκριση με το 2023, ενώ η Ρουμανία (-4,9%) και η Βουλγαρία (-3,1%) ανέφεραν μειώσεις.
Εν τω μεταξύ, σε σχέση με τον πληθυσμό κάθε χώρας της ΕΕ, το Λουξεμβούργο είχε το υψηλότερο ποσοστό επιβατών κατά κεφαλήν (32,8), ακολουθούμενο από τη Δανία (31,0) και τη Γερμανία (30,0). Το χαμηλότερο ποσοστό παρατηρήθηκε στην Ελλάδα και τη Λιθουανία (1,5), ακολουθούμενες από τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία (3,6).
Σύνολο δεδομένων πηγής: σιδηροτροχιές_pa_typepas
Οι σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές μειώθηκαν κατά 0,8 % το 2024
Όσον αφορά τις σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές της ΕΕ για τις κύριες επιχειρήσεις, ανήλθαν σε 375 δισ. τονοχιλιόμετρα (tkm) το 2024, από 378 δισ. τονοχιλιόμετρα το 2023 (-0,8 %).
Η Γερμανία ήταν μακράν ο κύριος παράγοντας που συνέβαλε στις επιδόσεις των σιδηροδρομικών μεταφορών στην ΕΕ με 126 320 εκατομμύρια τονοχιλιόμετρα, μπροστά από την Πολωνία (56 713 εκατομμύρια τονοχιλιόμετρα) και τη Γαλλία (32 249 εκατομμύρια τονοχιλιόμετρα). Στο άλλο άκρο της κλίμακας, η Ιρλανδία, το Λουξεμβούργο, η Ελλάδα και η Εσθονία κατέγραψαν λιγότερα από 1 000 εκατομμύρια τονοχιλιόμετρα το 2024.
Τα κύρια είδη εμπορευμάτων που μεταφέρθηκαν σιδηροδρομικώς στην ΕΕ το 2024, με βάση τα τονοχιλιόμετρα που εκτελέστηκαν, ήταν τα «μεταλλεύματα» (12,2%), ο «οπτάνθρακας και τα προϊόντα διύλισης πετρελαίου» (10,1%) και τα «βασικά μέταλλα· κατασκευασμένα μεταλλικά προϊόντα» (8,9%).
Σύνολο δεδομένων πηγής: σιδηροτροχιές_go_typepas
Για περισσότερες πληροφορίες
- Επεξηγηθέν άρθρο σχετικά με τις στατιστικές για τις σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές
- Στατιστικές Επεξηγηθέν άρθρο σχετικά με τις στατιστικές για τις σιδηροδρομικές μεταφορές επιβατών – τριμηνιαία και ετήσια στοιχεία
- Θεματικό τμήμα «Μεταφορές»
- Βάση δεδομένων για τις μεταφορές
- Διαδικτυακό σεμινάριο για τις στατιστικές μεταφορών
- Βασικά αριθμητικά στοιχεία για τις ευρωπαϊκές μεταφορές – έκδοση 2024

