30 λιγότεροι θάνατοι το 2024 από ό,τι το 2023 σε εναέρια ατυχήματα στην ΕΕ
Το 2024, 91 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους σε αεροπορικά ατυχήματα στην ΕΕ με αεροσκάφος νηολογημένο στην ΕΕ, 30 λιγότεροι θάνατοι σε σύγκριση με το 2023 (121).
Τα ατυχήματα στα οποία εμπλέκονται αεροπλάνα ήταν υπεύθυνα για τους περισσότερους θανάτους (74), ακολουθούμενα από ανεμοπλάνα (10), ελικόπτερα (6) και αερόστατα (1). Τα τελευταία 2 χρόνια δεν παρατηρήθηκαν θανατηφόρα ατυχήματα ή τραυματισμοί σε μη επανδρωμένα αεροσκάφη.
Οι μη εμπορικές δραστηριότητες (π.χ. επιχειρήσεις, επίδειξη, πτητική εκπαίδευση/εκπαίδευση, μετεγκατάσταση) αντιπροσώπευαν τους περισσότερους θανάτους (91,2 %), πολύ πριν από τις εξειδικευμένες δραστηριότητες (π.χ. γεωργία, εναέρια διαφήμιση ή φωτογραφικές δραστηριότητες, στο 5,5%) και τις εμπορικές αεροπορικές μεταφορές (3,3%).
Οι πληροφορίες αυτές προέρχονται από στοιχεία για την ασφάλεια των αερομεταφορών που δημοσίευσε η Eurostat. Το παρόν άρθρο παρουσιάζει ορισμένα ευρήματα από το λεπτομερέστερο άρθρο «Statistics Explained» σχετικά με τις στατιστικές για την ασφάλεια των αερομεταφορών στην ΕΕ.
Σύνολο δεδομένων πηγής: tran_sf_aviavi (στα αγγλικά)
Πέρυσι, στην ΕΕ, 214 άτομα τραυματίστηκαν σοβαρά ή ελαφρά σε αεροπορικά ατυχήματα από αεροσκάφη νηολογημένα στην ΕΕ, έναντι 229 περιστατικών το 2023. Περίπου το 60 % των τραυματισμών συνέβησαν σε ατυχήματα που συνδέονταν με αεροπλάνα (129). Τα αεροπορικά ατυχήματα είχαν ως αποτέλεσμα 41 τραυματισμούς, ενώ τα ατυχήματα με ελικόπτερα και αερόστατα είχαν ως αποτέλεσμα 24 και 20 τραυματισμούς, αντίστοιχα.
