Εκπαίδευση

Το 35% των περιφερειών της ΕΕ πέτυχαν τον στόχο της ΕΕ για την τριτοβάθμια εκπαίδευση

Ο στόχος σε επίπεδο ΕΕ αναφέρει ότι, έως το 2030, τουλάχιστον το 45% των νέων στην ΕΕ ηλικίας 25 έως 34 ετών θα πρέπει να έχουν ολοκληρώσει την τριτοβάθμια εκπαίδευση (επίπεδα ISCED 5-8).

Το 2024, το 44,2% αυτής της ηλικιακής ομάδας είχε φθάσει σε επίπεδο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Από τις 242 περιφέρειες που ταξινομούνται στο επίπεδο 2 της ονοματολογίας των εδαφικών στατιστικών μονάδων (NUTS 2) με διαθέσιμα στοιχεία, 84 περιφέρειες είχαν ήδη επιτύχει ή υπερβεί τον στόχο της ΕΕ (όπως φαίνεται από τις 3 αποχρώσεις του teal στον χάρτη).

Στην κορυφή της κατανομής, 25 περιφέρειες ανέφεραν ότι τουλάχιστον το 57,5% των ατόμων ηλικίας 25 έως 34 ετών είχαν φτάσει σε τριτοβάθμιο επίπεδο.

Η ομάδα αυτή περιλάμβανε διάφορες περιφέρειες και οικονομικούς κόμβους που χαρακτηρίζονταν από πανεπιστήμια υψηλής ποιότητας και επικεντρώνονταν στην έρευνα και την καινοτομία. Περιλάμβανε:

  • οι πρωτεύουσες του Βελγίου, της Δανίας, της Ιρλανδίας, της Ισπανίας, της Γαλλίας, της Λιθουανίας, της Ουγγαρίας, των Κάτω Χωρών, της Πολωνίας, της Σλοβακίας και της Σουηδίας
  • 6 επιπλέον περιφέρειες από την Ισπανία, συγκεντρωμένες στον βορρά (με εξειδίκευση, μεταξύ άλλων δραστηριοτήτων, στην προηγμένη μεταποίηση και την αυτοκινητοβιομηχανία)
  • και οι δύο υπόλοιπες περιφέρειες της Ιρλανδίας (φαρμακευτικά προϊόντα, βιοεπιστήμες και ηλεκτρονικά προϊόντα)
  • Ουτρέχτη και Groningen στις Κάτω Χώρες (βιομηχανίες υψηλής τεχνολογίας και πράσινες τεχνολογίες)
  • Προβλ. Brabant Wallon στο Βέλγιο (βιομηχανίες έντασης γνώσης)
  • Midi-Pyrénées στη Γαλλία (αεροδιαστημική)
  • Κύπρος και Λουξεμβούργο

Σύνολο δεδομένων πηγής: edat_lfse_04

Στο άλλο άκρο της κλίμακας, 24 περιφέρειες κατέγραψαν λιγότερο από το 26,5% των ατόμων ηλικίας 25 έως 34 ετών να έχουν ολοκληρώσει τριτοβάθμια εκπαίδευση (όπως φαίνεται από τη σκοτεινότερη σκιά χρυσού στον χάρτη). Οι περιφέρειες αυτές ήταν κατά κύριο λόγο αγροτικές ή γεωγραφικά απομακρυσμένες/απομονωμένες, συχνά χαρακτηριζόμενες από σχετικά μεγάλους γεωργικούς τομείς και περιορισμένες ευκαιρίες απασχόλησης υψηλής ειδίκευσης. Σε αρκετές από αυτές τις περιφέρειες, η επαγγελματική εκπαίδευση διαδραματίζει κυρίαρχο ρόλο, καθώς οι νέοι εισέρχονται στην αγορά εργασίας μέσω προγραμμάτων μαθητείας ή κατάρτισης και όχι μέσω τίτλων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Οι 24 αυτές περιφέρειες συγκεντρώνονταν κυρίως στις ανατολικές και νότιες χώρες της ΕΕ και περιλάμβαναν:

  • 7 από τις 8 περιφέρειες της Ρουμανίας, με εξαίρεση το Bucureşti-Ilfov (περιφέρεια της πρωτεύουσας)
  • 6 από τις 8 περιφέρειες της Ουγγαρίας, με εξαίρεση τη Βουδαπέστη (περιφέρεια της πρωτεύουσας) και τη γύρω περιοχή της Πέστης
  • 4 περιφέρειες στην Ιταλία – συμπεριλαμβανομένων των νησιών Σικελία και Σαρδηνία
  • 2 περιφέρειες της Τσεχίας – Severozápad και Střední Čechy
  • 2 περιφέρειες από τη Γαλλία — συμπεριλαμβανομένης της νησιωτικής περιοχής της Κορσικής και της εξόχως απόκεντρης περιοχής της Γουιάνας
  • 3 άλλες περιφέρειες από ολόκληρη την ΕΕ – η Στερεά Ελλάδα στην Ελλάδα, η Panonska Hrvatska στην Κροατία, η νησιωτική περιφέρεια Região Autónoma dos Açores στην Πορτογαλία

Θα θέλατε να μάθετε περισσότερα σχετικά με τις στατιστικές για την εκπαίδευση σε περιφερειακό επίπεδο;

Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα σχετικά με τις στατιστικές για την εκπαίδευση στην περιφερειακή επετηρίδα της  Eurostat — έκδοση 2025, η οποία είναι επίσης διαθέσιμη ως σύνολο άρθρων που εξηγούνται με στατιστικά στοιχεία, καθώς και στην ενότητα για την εκπαίδευση της διαδραστικής έκδοσης «Περιφέρειες στην Ευρώπη» και «Στατιστικός Άτλαντας».

Γράψτε σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *