Το εμπόριο ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων στην ΕΕ παραμένει σταθερό
Το 2024, το 43% του συνολικού αριθμού των αυτοκινήτων που εισήχθησαν στην ΕΕ ήταν ηλεκτρικά ή υβριδικά, ποσοστό που συνιστά μείωση κατά 1 εκατοστιαία μονάδα σε σύγκριση με το 2023. Ταυτόχρονα, για τις εξαγωγές της ΕΕ, το μερίδιο ήταν 28% του συνόλου το 2024, αυξημένο κατά 1 εκατοστιαία μονάδα σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.
Συνολικά, σημειώθηκε σημαντική αύξηση του εμπορίου αυτού από το 2017, όταν το μερίδιο των συνολικών εισαγωγών και εξαγωγών ηλεκτρικών ή υβριδικών αυτοκινήτων στην ΕΕ ανήλθε μόνο σε 8% και 2%, αντίστοιχα.
Το μερίδιο των πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων το 2024 ήταν 16% για τις εισαγωγές αυτοκινήτων στην ΕΕ και 12% για τις εξαγωγές (1% και 0,8% το 2017). Τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα αντιπροσώπευαν το 6% των εισαγωγών αυτοκινήτων πέρυσι και το 5% των εξαγωγών αυτοκινήτων (0,6% και 1% το 2017), ενώ το μερίδιο των μη plug-in υβριδικών αυτοκινήτων ήταν 21% για τις εισαγωγές και 11% για τις εξαγωγές (6% και 0,4% το 2017).
Σύνολο δεδομένων πηγής: δs-045409
Το 2024 η ΕΕ δαπάνησε 42,4 δισ. ευρώ για εισαγωγές από χώρες εκτός ΕΕ σε υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ποσό που συνιστά μείωση κατά 12% σε σύγκριση με το 2023 (48,3 δισ. ευρώ). Οι εξαγωγές των ίδιων προϊόντων σε χώρες εκτός ΕΕ μειώθηκαν σε 57,3 δισ. ευρώ, σημειώνοντας μείωση κατά 8% σε σύγκριση με το 2023 (62,5 δισ. ευρώ).
Ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα σχεδόν το ένα τρίτο της παραγωγής
Από τα 12,1 εκατομμύρια αυτοκίνητα που παρήγαγε η ΕΕ το 2024, σχεδόν το ένα τρίτο ήταν υβριδικά ή ηλεκτρικά αυτοκίνητα (3,9 εκατομμύρια), ποσοστό ελαφρώς υψηλότερο σε σύγκριση με το 2023 (3,8 εκατομμύρια). Το 2024, το 13% των αυτοκινήτων που παρήχθησαν στην ΕΕ ήταν ηλεκτρικά, το 6% ήταν υβριδικά με ρευματολήπτη και το 13% υβριδικά χωρίς ρευματολήπτη.
Όσον αφορά την αξία, η συνολική παραγωγή αυτοκινήτων στην ΕΕ ανήλθε σε 322 δισ. ευρώ το 2024, έναντι 337 ευρώ το προηγούμενο έτος.
Μεταξύ των ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είχαν την υψηλότερη αξία στα 57 δισ. ευρώ (έναντι 66 δισ. ευρώ το 2023), ακολουθούμενα από τα υβριδικά αυτοκίνητα χωρίς ρευματολήπτη στα 36 δισ. ευρώ (έναντι 34 δισ. ευρώ το 2023) και τα υβριδικά αυτοκίνητα με ρευματολήπτη στα 29 δισ. ευρώ (έναντι 24 δισ. ευρώ). Το ποσοστό αυτό ήταν ίσο με μερίδιο στην αξία της συνολικής παραγωγής της ΕΕ 18% για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, 11% και 9% για τα υβριδικά αυτοκίνητα χωρίς ρευματολήπτη και τα υβριδικά αυτοκίνητα, αντίστοιχα.
Περισσότερα από τα μισά ηλεκτρικά αυτοκίνητα που εισάγονται από την Κίνα
Η Κίνα ήταν ο κορυφαίος εισαγωγικός εταίρος της ΕΕ, με το 55% του συνόλου των εισαγωγών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ακολουθούμενη από τη Νότια Κορέα (16%), την Ιαπωνία και τις Ηνωμένες Πολιτείες (και οι δύο 9%).
Οι τρεις κορυφαίοι εξαγωγικοί εταίροι για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ήταν το Ηνωμένο Βασίλειο (31%), οι Ηνωμένες Πολιτείες (23%) και η Νορβηγία (11%).
Σύνολο δεδομένων πηγής: δs-045409
Για περισσότερες πληροφορίες
- Επεξηγηματικό άρθρο σχετικά με το εμπόριο και την παραγωγή υβριδικών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων
- Statistics Explained article on international trade in goods – a statistical picture
- Θεματικό τμήμα για το διεθνές εμπόριο αγαθών
- Βάση δεδομένων για το διεθνές εμπόριο αγαθών
- Θεματική ενότητα για την prodcom – στατιστικές ανά προϊόν
- Βάση δεδομένων για την prodcom – στατιστικές ανά προϊόν
- Eurostat

