Μεταφορές

Οι σιδηροδρομικές γραμμές υψηλής ταχύτητας της ΕΕ αυξήθηκαν σε 8556 χιλιόμετρα το 2023

Το 2023, το σιδηροδρομικό δίκτυο της ΕΕ διέθετε 200947 χιλιόμετρα σιδηροδρομικών γραμμών, με τις υψηλότερες πυκνότητες να εντοπίζονται εντός και γύρω από τις κύριες πόλεις και άλλους πληθυσμιακούς κόμβους.

Η υψηλότερη πυκνότητα σιδηροδρομικού δικτύου καταγράφηκε στην Τσεχία, με 123,2 μέτρα σιδηροδρομικών γραμμών ανά τετραγωνικό χιλιόμετρο. Άλλες χώρες της ΕΕ με υψηλή πυκνότητα ήταν το Βέλγιο (119,2 m/km²), η Γερμανία (109,5 m/km²) και το Λουξεμβούργο (104,8 m/km²).

Από την άλλη πλευρά, οι χαμηλότερες πυκνότητες σιδηροδρομικού δικτύου βρέθηκαν στην Ελλάδα (14,0 m/km²) και στη Φινλανδία (19,4 m/km²). Χαμηλές πυκνότητες καταγράφηκαν επίσης στη Σουηδία (26,8 m/km²), στην Εσθονία (27,2 m/km²), στην Πορτογαλία (27,8 m/km²), στη Λετονία (28,9 m/km²) και στην Ιρλανδία (29,8 m/km²).

Επέκταση των σιδηροδρομικών γραμμών υψηλής ταχύτητας στην ΕΕ

Στο σιδηροδρομικό δίκτυο της ΕΕ, σιδηροδρομικές γραμμές υψηλής ταχύτητας σχεδιασμένες για ταχύτητα 250 km/h ή συχνότερα διασχίζουν τα εθνικά σύνορα, διευκολύνοντας την απρόσκοπτη μετακίνηση υψηλής ταχύτητας σε ολόκληρη την ΕΕ. Αυτό το διαλειτουργικό δίκτυο σημείωσε σημαντική ανάπτυξη κατά την τελευταία δεκαετία. Από το 2013 έως το 2023, επεκτάθηκε κατά 2744 χιλιόμετρα (+ 47,2 %) σε 8556 χιλιόμετρα.

Το 2023, η Ισπανία πρωτοστάτησε με 3190 χλμ. γραμμών υψηλής ταχύτητας, αύξηση 66 % από 1919 χλμ το 2013, ακολουθούμενη από τη Γαλλία με 2748 χιλιόμετρα (+ 35 % από 2036 χιλιόμετρα), τη Γερμανία με 1163 χιλιόμετρα (+ 32 % από 881 χλμ.) και την Ιταλία με 1097 χιλιόμετρα (+ 63 % από 675 χιλιόμετρα). Το Βέλγιο κατέγραψε 211 χιλιόμετρα γραμμών υψηλής ταχύτητας και οι Κάτω Χώρες 90 χλμ. (αμφότερες αμετάβλητες από το 2013). Η Δανία διαθέτει 57 χιλιόμετρα και εγκαινιάστηκε το 2019.

Σύνολο δεδομένων πηγής: rail_if_line_sp

Σύνολο δεδομένων πηγής: rail_if_line_sp

Για περισσότερες πληροφορίες

Γράψτε σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *