Οι διαδικτυακές αγορές στην ΕΕ συνεχίζουν να αυξάνονται
Το 2024, το 77 % των χρηστών του διαδικτύου αγόρασαν ή παρήγγειλαν ηλεκτρονικά αγαθά ή υπηρεσίες για προσωπική χρήση τους τελευταίους 12 μήνες, από 59 % το 2014, σημειώνοντας αύξηση κατά 17 ποσοστιαίες μονάδες.
Τα υψηλότερα ποσοστά των χρηστών του διαδικτύου που πραγματοποίησαν διαδικτυακές αγορές το 2024 ήταν στην Ιρλανδία (96 %), τις Κάτω Χώρες (94 %) και τη Δανία (91 %). Αντίθετα, η Βουλγαρία είχε το χαμηλότερο ποσοστό στο 57 %, ακολουθούμενη από την Ιταλία και τη Ρουμανία, αμφότερες στο 60 %.
Από το 2014 έως το 2024 παρατηρήθηκε σημαντική αύξηση στη Ρουμανία (+ 43 εκατοστιαίες μονάδες, από 17 % σε 60 %), στην Ουγγαρία (+ 37 εκατοστιαίες μονάδες, 42 % σε 79 %) και στη Λιθουανία (+ 36 εκατοστιαίες μονάδες, 36 % έως 72 %).

Σύνολα δεδομένων πηγής: isoc_ec_ib20 και isoc_ec_ibuy
Κορυφαίες διαδικτυακές αγορές το 2024: η ενδυμασία οδήγησε το δρόμο
Τα πιο συχνά αγοραζόμενα προϊόντα στο διαδίκτυο το 2024 ήταν είδη ένδυσης (συμπεριλαμβανομένων αθλητικών ενδυμάτων), παπούτσια και αξεσουάρ, με το 45 % των ανθρώπων να πραγματοποιούν αυτές τις αγορές τους προηγούμενους 3 μήνες. Ακολούθησαν παραδόσεις τροφίμων από εστιατόρια, αλυσίδες γρήγορου φαγητού και υπηρεσίες εστίασης (21 %), καλλυντικά και προϊόντα ευεξίας (20 %), έπιπλα και αξεσουάρ σπιτιού ή είδη κηπουρικής (19 %). Στη συνέχεια ήταν αθλητικός εξοπλισμός (εξαιρουμένων των αθλητικών ενδυμάτων), έντυπα βιβλία, περιοδικά, εφημερίδες και συμπληρώματα υγείας, όπως βιταμίνες (εξαιρουμένων των επιγραμμικών ανανεώσεων συνταγών), καθένα με μερίδιο 16 %.

Σύνολο δεδομένων πηγής: isoc_ec_ibgs