ΕνέργειαΠεριβαλλον

Κανονισμός της ΕΕ για την ανακύκλωση πλοίων: Αξιολόγηση και επικαιροποίηση καταλόγου

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δημοσίευσε τα αποτελέσματα της αξιολόγησης του κανονισμού της ΕΕ για την ανακύκλωση πλοίων.

Η αξιολόγηση καταλήγει στο συμπέρασμα ότι ο κανονισμός έχει επιτύχει σε μεγάλο βαθμό τους στόχους του και, ιδίως, μέσω της κατάρτισης ειδικού ευρωπαϊκού καταλόγου εγκεκριμένων μονάδων ανακύκλωσης πλοίων, συνέβαλε σε υψηλότερα περιβαλλοντικά και κοινωνικά πρότυπα στις πρακτικές ανακύκλωσης πλοίων. Έχει επίσης καταστεί σημαντικό σημείο αναφοράς που χρησιμοποιείται από τα ενδιαφερόμενα μέρη και τις αρχές εντός και εκτός της ΕΕ.

Ωστόσο, η αποτελεσματικότητα του κανονισμού έχει υπονομευθεί σημαντικά μέσω της πρακτικής των πλοιοκτητών να αλλάζουν τη σημαία του πλοίου από σημαία κράτους μέλους σε σημαία τρίτης χώρας λίγο πριν ανακυκλωθούν, με κίνητρο τα πρόσθετα έσοδα από την πώληση σκαφών στο τέλος του κύκλου ζωής τους σε ναυπηγεία της Νότιας Ασίας.

Η αξιολόγηση επισημαίνει επίσης ότι οι κατάλογοι επικίνδυνων υλικών εξακολουθούν να απουσιάζουν πολύ συχνά κατά τη διάρκεια της επιχειρησιακής ζωής του σκάφους. Στο στάδιο της ανακύκλωσης, η ποιότητα των αποθεμάτων είναι συχνά ανεπαρκής.

Αξιολόγηση των επόμενων βημάτων

Η αξιολόγηση αυτή προηγείται της έναρξης ισχύος της σύμβασης του Χονγκ Κονγκ.τον Ιούνιο του 2025, το οποίο καθορίζει διεθνή πρότυπα ανακύκλωσης πλοίων που είναι λιγότερο αυστηρά από τον κανονισμό της ΕΕ για την ανακύκλωση πλοίων σε ορισμένους τομείς. Η Επιτροπή σχεδιάζει να αξιολογήσει τον τρόπο με τον οποίο θα εφαρμοστεί η εν λόγω σύμβαση και ενδεχομένως θα βελτιωθεί προς αυστηρότερα παγκόσμια πρότυπα.

Ταυτόχρονα, η Επιτροπή θα συνεχίσει να παρακολουθεί την εφαρμογή του κανονισμού, συνεργαζόμενη με κράτη μέλη, τρίτες χώρες και ενδιαφερόμενα μέρη. Θα επικεντρωθεί στην αποτροπή της καταστρατήγησης των υποχρεώσεών τους για ανακύκλωση των πλοίων που φέρουν σημαία της ΕΕ σε εγκαταστάσεις που περιλαμβάνονται στον κατάλογο της ΕΕ, στην αποσαφήνιση των προτύπων και στη διασφάλιση κυρώσεων για παραβάσεις.

Επικαιροποίηση του ευρωπαϊκού καταλόγου

Χθες, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε επίσης την 14η έκδοση του ευρωπαϊκού καταλόγου μονάδων ανακύκλωσης πλοίων. Η Επιτροπή προσέθεσε ένα ναυπηγείο στις Κάτω Χώρες και ένα ναυπηγείο στο Türkiye. Τρία ναυπηγεία, τα οποία βρίσκονταν στη Λετονία, τη Λιθουανία και το Türkiye, αφαιρέθηκαν.

Ο ευρωπαϊκός κατάλογος περιλαμβάνει τώρα 43 εγκαταστάσεις: 31 ναυπηγεία βρίσκονται στην Ευρώπη (ΕΕ, Νορβηγία και Ηνωμένο Βασίλειο), 11 στην Τουρκίγιε και 1 στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Ιστορικό

Οι Ευρωπαίοι πλοιοκτήτες κατέχουν περίπου το 30 % του παγκόσμιου στόλου σε χωρητικότητα. Ωστόσο, πολλά πλοία αποσυναρμολογούνται εκτός της ΕΕ, κυρίως στη Νότια Ασία, υπό συνθήκες που είναι συχνά επιβλαβείς για την υγεία των εργαζομένων και το περιβάλλον.

Ο κανονισμός της ΕΕ για την ανακύκλωση πλοίων εγκρίθηκε το 2013 για να παράσχει ένα κανονιστικό πλαίσιο για την ανακύκλωση μεγάλων ποντοπόρων πλοίων που πλέουν υπό σημαία κράτους μέλους της ΕΕ.

Ο κανονισμός περιλαμβάνει:

  • Απαιτήσεις για τα πλοία και τις εγκαταστάσεις ανακύκλωσης·
  • Όρια και απαγορεύσεις εγκατάστασης και χρήσης επικίνδυνων υλικών στα πλοία (δηλ. αμίαντος)·
  • Ο ευρωπαϊκός κατάλογος συμμορφούμενων μονάδων ανακύκλωσης πλοίων που βρίσκονται στην ΕΕ και στον υπόλοιπο κόσμο.
Περισσότερες πληροφορίες

Έκθεση προς το Συμβούλιο και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο σχετικά με τον κανονισμό για την ανακύκλωση πλοίων

Αξιολόγηση του κανονισμού για την ανακύκλωση πλοίων

Δημόσια διαβούλευση

Υποστηρικτική μελέτη για την αξιολόγηση του κανονισμού για την ανακύκλωση πλοίων

14η έκδοση του ευρωπαϊκού καταλόγου μονάδων ανακύκλωσης πλοίων

Ιστοσελίδα για την ανακύκλωση πλοίων, συμπεριλαμβανομένου χάρτη των ναυπηγείων που περιλαμβάνονται στον κατάλογο της ΕΕ

Γράψτε σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *