Εργασια

Ιταλία: Αξιολόγηση από ομοτίμους του EQAVET σχετικά με την ηγεσία της ΕΕΚ

Το ιταλικό INAPP (το οποίο φιλοξενεί το εθνικό σημείο αναφοράς EQAVET), από κοινού με την περιφέρεια του Πεδεμοντίου, φιλοξένησε την αξιολόγησή του από ομοτίμους στις 22-23 Μαΐου 2025 στο Τορίνο. Η εκδήλωση επικεντρώθηκε στη διασφάλιση της ποιότητας του συστήματος καθοδήγησης της περιφέρειας του Πεδεμοντίου. Μέλη του δικτύου EQAVET από την Αυστρία, την Ελλάδα, τη Ρουμανία, τη Σλοβακία και την Ισπανία ενήργησαν ως κριτές από ομοτίμους.

Οι εθνικές κατευθυντήριες γραμμές της Ιταλίας του 2022 περιλαμβάνουν δέσμευση για μεταρρύθμιση της εκπαίδευσης και της κατάρτισης και για βελτίωση της ποιότητας της ΕΕΚ. Στην περιφέρεια του Πεδεμοντίου λειτουργεί από τις αρχές της χιλιετίας ένα σύστημα καθοδήγησης, το οποίο παρέχει υπηρεσίες καθοδήγησης σε παιδιά, εφήβους και ενήλικες από 8 έως 24 ετών. Μετά την εθνική μεταρρύθμιση του 2022, οι υπηρεσίες αυτές μπορούν επίσης να συμβάλουν στις 30 υποχρεωτικές ώρες καθοδήγησης για τα σχολεία κατώτερης και ανώτερης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με στόχο την ανάπτυξη δεξιοτήτων διαχείρισης της σταδιοδρομίας και την πρόληψη της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου. Η αξιολόγηση από ομοτίμους επικεντρώθηκε στη διασφάλιση της ποιότητας του συστήματος καθοδήγησης, το οποίο περιλαμβάνει μεγάλο αριθμό ενδιαφερόμενων μερών και παρακολουθείται μέσω διαδικασίας εξωτερικής επιθεώρησης.

The peer review included a visit to a Guidance Centre and presentations from the EQAVET National Reference Point, the Piedmont regional authorities and a representative from the organisation for VET centres. Μετά από κάθε παρουσίαση, οι ομότιμοι αξιολογητές είχαν την ευκαιρία να υποβάλουν ερωτήσεις και να συζητήσουν τον τρόπο με τον οποίο οργανώθηκε η διασφάλιση της ποιότητας του συστήματος καθοδήγησης και τον τρόπο με τον οποίο λειτούργησε στην πράξη. Οι παρουσιάσεις ανέδειξαν τον όγκο των εργασιών και τον αριθμό των οργανισμών που συμβάλλουν στο σύστημα καθοδήγησης.

Η αξιολόγηση από ομοτίμους αποτέλεσε την ευκαιρία να συζητηθούν ο ρόλος και η αξιολόγηση των παρόχων καθοδήγησης, το επίπεδο αυτονομίας που παρέχεται στα σχολεία ΕΕΚ, οι ειδικές ανάγκες των σχολείων ΕΕΚ για τη διασφάλιση της ποιότητας, η στήριξη που παρέχεται κατά την αξιολόγησή τους, η σημασία των δεδομένων, καθώς και οι προκλήσεις που συνδέονται με την παρακολούθηση της αποτελεσματικότητας και της ποιότητας του συνολικού συστήματος καθοδήγησης.

Διαβάστε την συνοπτική έκθεση στην οποία συνοψίζονται τα κύρια αποτελέσματα της συζήτησης.

Επιπλέον, θα κοινοποιηθεί στη χώρα υποδοχής χωριστή έκθεση που θα περιέχει λεπτομερή ανατροφοδότηση από τους ομότιμους αξιολογητές.

Ευρωπαϊκή Επιτροπή

Γράψτε σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *