Η ΕΕ αξιολογεί την οδηγία για ετικέτες οχημάτων μηδενικών εκπομπών
Βασικά πορίσματα
Από την αξιολόγηση διαπιστώνεται ότι τα μέτρα της οδηγίας έχουν γενικά δώσει στους καταναλωτές τη δυνατότητα να προβαίνουν σε πιο τεκμηριωμένες επιλογές έναντι οχημάτων με χαμηλότερες εκπομπές CO2 και υψηλότερη απόδοση καυσίμου, ενώ τα συνολικά οφέλη αντισταθμίζουν το μέτριο κόστος.
Από τότε που θεσπίστηκε η οδηγία, τα συστήματα επισήμανσης αυτοκινήτων έχουν αναπτυχθεί σε ολόκληρη την ΕΕ, δημιουργώντας ένα συνεπές ελάχιστο πρότυπο που εξακολουθεί να ισχύει σήμερα. Ωστόσο, η οδηγία θα μπορούσε να καταστεί ακόμη πιο αποτελεσματική με την αντικατάσταση των έντυπων ετικετών με ψηφιακά εργαλεία πληροφοριών και την υιοθέτηση ενιαίας, εναρμονισμένης ετικέτας σε ολόκληρη την ΕΕ.
Η στενότερη ευθυγράμμιση της οδηγίας με τον στόχο της ΕΕ για αύξηση της υιοθέτησης οχημάτων μηδενικών εκπομπών, για παράδειγμα με τη συμπερίληψη προσαρμοσμένων πληροφοριών σχετικά με τα ηλεκτρικά οχήματα με συσσωρευτή και τα οχήματα με κυψέλες καυσίμου, θα ενίσχυε περαιτέρω τον αντίκτυπό της.
Επόμενα βήματα
Στο «Βιομηχανικό σχέδιο δράσης για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία» της 5ης Μαρτίου 2025, η Επιτροπή ανακοίνωσε την επανεξέταση της οδηγίας για την επισήμανση των αυτοκινήτων το 2026. Η παρούσα επανεξέταση αποσκοπεί στη στήριξη των καταναλωτών ώστε να κάνουν βιώσιμες επιλογές και, ως εκ τούτου, να αυξήσουν την ανάπτυξη οχημάτων μηδενικών εκπομπών στην ΕΕ.
Ιστορικό
Η οδηγία 1999/94/ΕΚ απαιτεί από τις χώρες της ΕΕ να παρέχουν στους υποψήφιους αγοραστές και μισθωτές καινούργιων αυτοκινήτων σαφείς πληροφορίες σχετικά με την εξοικονόμηση καυσίμου και τις εκπομπές CO2. Η οδηγία έχει ως στόχο να βοηθήσει τους καταναλωτές να επιλέγουν αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν λιγότερα καύσιμα και, ως εκ τούτου, εκπέμπουν λιγότερο CO2, και να ενθαρρύνει τους κατασκευαστές να μειώσουν την κατανάλωση καυσίμου των καινούργιων αυτοκινήτων τους. Ως μέσο από την πλευρά της ζήτησης, συμπληρώνει τους στόχους εκπομπών CO2 που πρέπει να επιτύχουν οι κατασκευαστές βάσει του κανονισμού (ΕΕ) 2019/631.
Διαβάστε Περισσότερα