Αύξηση του ρόλου της Κίνας στην αυτοκινητοβιομηχανία της ΕΕ
Το 2022, η εγχώρια προστιθέμενη αξία της αυτοκινητοβιομηχανίας της ΕΕ που αποδίδεται σε καταναλωτές εκτός ΕΕ ανήλθε σε 78,9 δισ. EUR, ποσό που αντιπροσωπεύει αύξηση 54 % από το 2010 (51,1 δισ. EUR), αλλά μείωση κατά 7 % σε ονομαστικούς όρους από το 2015 (84,4 δισ. EUR).
Το 2022, η Κίνα ήταν ο μεγαλύτερος καταναλωτής προϊόντων οχημάτων της ΕΕ, αντιπροσωπεύοντας το 21 % της συνολικής εγχώριας προστιθέμενης αξίας της αυτοκινητοβιομηχανίας στην ΕΕ, έναντι των Ηνωμένων Πολιτειών (20 %), που ήταν ιστορικά ο μεγαλύτερος εταίρος, και του Ηνωμένου Βασιλείου (13 %). Η Κίνα αναδείχθηκε ως ο κορυφαίος εταίρος τα τελευταία χρόνια, με το μερίδιό της να αυξάνεται από 12 % της εγχώριας προστιθέμενης αξίας της ΕΕ το 2010 σε 21 % το 2022.
Οι πληροφορίες αυτές προέρχονται από στοιχεία σχετικά με τους δείκτες μακροοικονομικής παγκοσμιοποίησης που βασίζονται σε πλήρεις διεθνείς και παγκόσμιους λογαριασμούς για την έρευνα σε πίνακες ανάλυσης εισροών-εκροών (FIGARO). Αυτό το άρθρο παρουσιάζει μερικά ευρήματα από ένα πιο λεπτομερές άρθρο Statistics Explained.
Το 2022, η προστιθέμενη αξία στην αυτοκινητοβιομηχανία εκτός ΕΕ, λόγω της τελικής κατανάλωσης στην ΕΕ, ανήλθε σε 34,6 δισ. EUR. Αυτό αντιπροσωπεύει αύξηση κατά 47 % σε ονομαστικούς όρους σε σύγκριση με το 2015 (23,5 δισ. ευρώ) και αύξηση 124 % από το 2010 (15,4 δισ. EUR).
Το μεγαλύτερο μέρος της προστιθέμενης αξίας στην αυτοκινητοβιομηχανία εκτός ΕΕ αποδίδεται στους κινέζους παραγωγούς (16 %), έναντι των Ιαπώνων (15 %) και της Νότιας Κορέας (10 %). Η Κίνα σημείωσε τη μεγαλύτερη ανάπτυξη, από 9 % το 2010 σε 16 % το 2022.
Για να σας βοηθήσει να διερευνήσετε περαιτέρω τις τάσεις του παγκόσμιου εμπορίου και των επενδύσεων, η Eurostat επικαιροποίησε τον πίνακα εργαλείων για την παγκοσμιοποίηση με μια σειρά νέων δεικτών.