Ενέργεια

Αυτοματοποίηση οχημάτων: Δυνατότητα μείωσης της κατανάλωσης ενέργειας, με προσεκτική εφαρμογή

Η τεχνολογία αυτοματοποιημένης κινητικότητας ενέχει τον κίνδυνο αύξησης της κατανάλωσης ενέργειας στον τομέα των μεταφορών και θα μπορούσε να αποθαρρύνει τα ενεργά ταξίδια. Ωστόσο, οι επιλογές έξυπνου σχεδιασμού και η αποτελεσματική ρύθμιση μπορούν να συμβάλουν στη μεγιστοποίηση των οφελών της αυτοματοποίησης, ελαχιστοποιώντας παράλληλα τις ακούσιες επιπτώσεις.

Οι δυνητικοί κίνδυνοι και τα οφέλη της αυτοματοποίησης των οχημάτων παρουσιάζονται σε νέα μελέτη του ΚΚΕρ, η οποία δείχνει ότι η αποδοτική αυτοματοποίηση, σε συνδυασμό με τις υπηρεσίες κοινής κινητικότητας και τις πολιτικές περιορισμού των αυτοκινήτων, θα μπορούσε να συμβάλει στη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας κατά 15 % στον τομέα των μεταφορών.

Ενώ τα αυτοματοποιημένα συστήματα μεταφορών μπορούν να μειώσουν την κυκλοφοριακή συμφόρηση και να βελτιώσουν την προσβασιμότητα, δημιουργούν επίσης σημαντικές ενεργειακές απαιτήσεις. Για την καλύτερη κατανόηση αυτής της σύνθετης δυναμικής, η νέα μελέτη του ΚΚΕρ εξετάζει τον τρόπο με τον οποίο η συνδεδεμένη, συνεργατική και αυτοματοποιημένη κινητικότητα επηρεάζει την κατανάλωση ενέργειας σε διάφορα σενάρια.

Εστιάζοντας σε διάφορες επιλογές αυτοματοποιημένων μεταφορών, συμπεριλαμβανομένων του ρομποτικού άξονα, των αυτοματοποιημένων λεωφορείων και των λεωφορείων υψηλής συχνότητας, η έρευνα τονίζει την ανάγκη βελτιστοποίησης της τεχνολογίας και ενθάρρυνσης κοινών λύσεων κινητικότητας για τη μείωση των ενεργειακών απαιτήσεων.

Αντιμετώπιση της αυξημένης ζήτησης ενέργειας από την αυτοματοποίηση

Η αύξηση της ζήτησης ενέργειας που σχετίζεται με την αυτοματοποίηση, για παράδειγμα η ισχύς που χρησιμοποιείται από αισθητήρες, η υπολογιστική, η επικοινωνία μεταξύ οχημάτων και υποδομών, η χαρτογράφηση υψηλής ευκρίνειας και η αποθήκευση δεδομένων μπορούν να αντιπροσωπεύουν έως και το 18 % της συνολικής κατανάλωσης ενέργειας από τις μεταφορές.

Για να διασφαλιστεί ότι η ανάπτυξη αυτών των συστημάτων είναι περιβαλλοντικά και οικονομικά βιώσιμη, η βελτιστοποίηση του τρόπου λειτουργίας τους είναι ζωτικής σημασίας. Για παράδειγμα, οι προηγμένες διαμορφώσεις αισθητήρων, η βελτιωμένη λήψη αποφάσεων βάσει τεχνητής νοημοσύνης και τα ενεργειακά αποδοτικά ηλεκτρονικά οχήματα μπορούν να μειώσουν σημαντικά τη χρήση ενέργειας που σχετίζεται με την αυτοματοποίηση έως και κατά 82 %, αποδεικνύοντας τις δυνατότητες για εξυπνότερο και αποδοτικότερο σχεδιασμό αυτοματοποιημένων οχημάτων.

Κάνοντας τα οδικά ταξίδια λιγότερο αγχωτικά, φθηνότερα και πιο πράσινα

Σε αντίθεση με τα βασικά συστήματα αυτοματισμού χωρίς ευφυή συντονισμό της κυκλοφορίας, τα νέα αυτοματοποιημένα συστήματα με επίγνωση της κυκλοφορίας είναι ικανά να ενισχύσουν την ενεργειακή απόδοση μέσω της εξομάλυνσης της ροής της κυκλοφορίας, της ελαχιστοποίησης των μοτίβων διακοπής της κυκλοφορίας και της βελτιστοποίησης της απόστασης μεταξύ των οχημάτων στους δρόμους μας. Στην πράξη, οι οδηγοί θα μπορούσαν να περνούν λιγότερο χρόνο καθισμένοι σε κόκκινα φώτα ή κολλημένοι στην κυκλοφορία, βελτιώνοντας την οδηγική εμπειρία και εξοικονομώντας χρήματα σπαταλώντας λιγότερη ενέργεια.

Ωστόσο, θα μπορούσαμε να χάσουμε το πλήρες δυναμικό αυτής της εξοικονόμησης ενεργειακής απόδοσης εάν ο εξοπλισμός που χρησιμοποιείται για την αυτοματοποίηση είναι ενεργοβόρος. Επιπλέον, για την πραγματική εξοικονόμηση ενέργειας, τα AV πρέπει να σχεδιάζονται με γνώμονα τις πραγματικές συνθήκες κυκλοφορίας, καθώς η ανεπαρκώς βελτιστοποιημένη αυτοματοποίηση θα μπορούσε να οδηγήσει σε υψηλότερη κατανάλωση ενέργειας, ακόμη και αν τα AV συμβάλλουν στη βελτίωση της ροής της κυκλοφορίας.

Οι λύσεις κοινής κινητικότητας είναι ζωτικής σημασίας στις αστικές περιοχές

Ο αυτοματισμός στις μεταφορές (ιδίως σε αστικές περιοχές) έχει τη δυνατότητα να αυξήσει ή να μειώσει την κατανάλωση ενέργειας, ανάλογα με τον τρόπο εφαρμογής του. Η αύξηση της χρήσης ιδιωτικών ταξιδιών μέσω αυτοματοποιημένου ρομποτικού άξονα, για παράδειγμα, μπορεί να αυξήσει τη συνολική ζήτηση ενέργειας για μεταφορές έως και κατά 80 %. Ένα άλλο πρόβλημα είναι ότι η ευκολία του μπορεί να οδηγήσει τους ανθρώπους να στραφούν από το περπάτημα ή την ποδηλασία σε αυτοματοποιημένα ταξίδια. Αντίθετα, οι λύσεις κοινής αυτοματοποιημένης κινητικότητας, όπως τα λεωφορεία και τα λεωφορεία υψηλής συχνότητας, προσφέρουν μια ενεργειακά αποδοτικότερη εναλλακτική λύση διατηρώντας υψηλότερα ποσοστά πληρότητας και είναι λιγότερο πιθανό να αντικαταστήσουν το περπάτημα ή την ποδηλασία.

Οι καλά διαχειριζόμενες, κοινές υπηρεσίες αυτοματοποιημένης κινητικότητας που ενσωματώνονται σε αστικές πολιτικές τόσο απλές όσο οι πεζόδρομοι και οι μειωμένες λωρίδες κυκλοφορίας αυτοκινήτων θα μπορούσαν να μειώσουν την κατανάλωση ενέργειας στις αστικές μεταφορές κατά 15 %.

Καλύτερη πολιτική για έναν καθαρότερο πλανήτη

Τα πορίσματα αυτά θα βοηθήσουν τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής να ευθυγραμμίσουν την ανάπτυξη οπτικοακουστικών τεχνολογιών με την Πράσινη Συμφωνία της ΕΕ, να προωθήσουν τους κλιματικούς στόχους, αλλά και να προωθήσουν την καινοτομία και τη βιώσιμη ανάπτυξη εντός του ευρωπαϊκού οικοσυστήματος κινητικότητας. Ομοίως, αυτή η έρευνα παρέχει πληροφορίες που βασίζονται σε δεδομένα για τους πολεοδόμους, τους ενδιαφερόμενους φορείς της βιομηχανίας και τους ερευνητές για την ανάπτυξη βιώσιμων στρατηγικών μεταφορών.

Διασφαλίζοντας ότι η αυτοματοποίηση συμπληρώνει αντί να αντικαθιστά τους βιώσιμους τρόπους μεταφοράς, οι συνδεδεμένες, συνεργατικές και αυτοματοποιημένες υπηρεσίες κινητικότητας μπορούν να συμβάλουν σε ένα μέλλον κινητικότητας με χαμηλή κατανάλωση ενέργειας και φιλικό προς το κλίμα.

Γράψτε σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *