Εκπαίδευση

Ανώτερη δευτεροβάθμια εκπαίδευση: 60% μελέτη 2 ή περισσότερων γλωσσών

Το 2023 το 60,0% των μαθητών της ανώτερης δευτεροβάθμιας γενικής εκπαίδευσης σε ολόκληρη την ΕΕ μελέτησαν 2 ή περισσότερες ξένες γλώσσες ως υποχρεωτικά μαθήματα ή ως επιλογές υποχρεωτικού προγράμματος σπουδών. Πρόκειται για μείωση κατά 0,8 εκατοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με το 2022 (60,8%).

Στην ανώτερη δευτεροβάθμια επαγγελματική εκπαίδευση, το ποσοστό αυτό ήταν 34,8%, σημειώνοντας αύξηση κατά 1,0 εκατοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με το 2022 (33,8%).

Σε 9 χώρες της ΕΕ, πάνω από το 90 % των μαθητών της ανώτερης δευτεροβάθμιας γενικής εκπαίδευσης σπούδασαν 2 ή περισσότερες ξένες γλώσσες. Τα υψηλότερα μερίδια καταγράφηκαν στη Γαλλία (99,8%), τη Ρουμανία (99,1%) και την Τσεχία (98,5%).

Αντίθετα, η Πορτογαλία (6,7%), η Ιρλανδία (10,4%) και η Ισπανία (22,4%) κατέγραψαν τα χαμηλότερα ποσοστά σπουδαστών που σπουδάζουν 2 ή περισσότερες ξένες γλώσσες.

Φοιτητές που σπουδάζουν δύο ή περισσότερες ξένες γλώσσες στην ΕΕ, 2023. Γράφημα ράβδων - Κάντε κλικ παρακάτω για να δείτε το πλήρες σύνολο δεδομένων.

Σύνολο δεδομένων πηγής: educ_uoe_lang02 (στα αγγλικά)

Όσον αφορά την ανώτερη δευτεροβάθμια επαγγελματική εκπαίδευση, η Ρουμανία ήταν η μόνη χώρα της ΕΕ όπου σχεδόν όλοι οι σπουδαστές (97,2%) μελέτησαν 2 ή περισσότερες ξένες γλώσσες το 2023, ακολουθούμενη από τη Φινλανδία (85,0%) και την Πολωνία (78,0%).

Τα χαμηλότερα ποσοστά σπουδαστών που σπουδάζουν 2 ή περισσότερες ξένες γλώσσες παρατηρήθηκαν μεταξύ των σπουδαστών επαγγελματικής εκπαίδευσης στη Μάλτα (0,0%), την Ισπανία και την Ελλάδα (αμφότερες 0,1%).

Αγγλικά κορυφαία ξένη γλώσσα στην ανώτερη δευτεροβάθμια εκπαίδευση

Το 2023 τα αγγλικά ήταν η ξένη γλώσσα με τις περισσότερες σπουδές στη γενική και επαγγελματική εκπαίδευση στην ανώτερη δευτεροβάθμια εκπαίδευση στην ΕΕ, με 96,0% και 80,1 % των μαθητών να την μαθαίνουν, αντίστοιχα.

Όσον αφορά τη γενική εκπαίδευση, τα ισπανικά κατέλαβαν τη δεύτερη θέση (27,1%), ακολουθούμενα από τα γερμανικά (21,2%), τα γαλλικά (20,8%) και τα ιταλικά (3,2%).

Στην επαγγελματική εκπαίδευση, η γερμανική γλώσσα ήρθε δεύτερη (18,1%), ακολουθούμενη από τη γαλλική (14,1%), την ισπανική (6,6%) και τη ρωσική (2,3%).

Πιο συχνά σπούδαζαν ξένες γλώσσες από φοιτητές της ΕΕ, 2023. Γράφημα ράβδων - Κάντε κλικ παρακάτω για να δείτε το πλήρες σύνολο δεδομένων.

Σύνολο δεδομένων πηγής: educ_uoe_lang01 (στα αγγλικά)

Για περισσότερες πληροφορίες

Μεθοδολογικές σημειώσεις

  • Η ανώτερη δευτεροβάθμια γενική εκπαίδευση αναφέρεται στο επίπεδο 34 της Διεθνούς Τυποποιημένης Ταξινόμησης της Εκπαίδευσης (ISCED), ενώ η ανώτερη δευτεροβάθμια επαγγελματική εκπαίδευση αναφέρεται στο επίπεδο 35 της ISCED.
  • Περιλαμβάνονται μόνο οι ξένες γλώσσες που σπουδάζονται ως υποχρεωτικά μαθήματα ή ως υποχρεωτικές επιλογές προγράμματος σπουδών. Εξαιρείται η μελέτη γλωσσών όταν το μάθημα προσφέρεται επιπλέον του ελάχιστου προγράμματος σπουδών.
  • Τα δεδομένα αναφέρονται σε όλες τις σύγχρονες ομιλούμενες ζωντανές γλώσσες που διδάσκονται ως ξένες γλώσσες. Η εκμάθηση κλασικών γλωσσών όπως η αρχαία ελληνική και η λατινική δεν περιλαμβάνεται αν και αποτελούν την πηγή πολλών σύγχρονων γλωσσών και ως εκ τούτου μπορούν να διευκολύνουν την εκμάθηση γλωσσών εν γένει.
  • Βέλγιο: οι επίσημες γλώσσες του κράτους είναι τα ολλανδικά, τα γαλλικά και τα γερμανικά.
  • Λουξεμβούργο: Τα γαλλικά και τα γερμανικά είναι επίσημες γλώσσες και διδάσκονται ως ξένες γλώσσες.
  • Φινλανδία: ανάλογα με τη μητρική τους γλώσσα, οι μαθητές πρέπει να επιλέξουν μεταξύ της φινλανδικής και της σουηδικής ως ξένης γλώσσας. Και οι δύο θεωρούνται ξένες γλώσσες για τους σκοπούς της στατιστικής εκπαίδευσης, αλλά μόνο όταν μελετώνται ως δεύτερη γλώσσα.
  • Γαλλία: διακοπή στη χρονολογική σειρά, ο ορισμός διαφέρει.
  • Γενική εκπαίδευση: ο ορισμός διαφέρει για την Εσθονία και τη Λετονία.
  • Επαγγελματική εκπαίδευση: ο ορισμός διαφέρει για την Εσθονία, τη Σουηδία και την Ιταλία. Δεν υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία για την Ιρλανδία.

Γράψτε σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *